۵۶ درصد نقاط پرتصادف درون شهری کرمان اصلاح شد

کرمان – فت فتو – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از شناسایی ۱۱۶ نقطه پرتصادف درون شهری در این استان خبر داد و گفت: ۵۶ درصد این نقاط رفع مشکل شده است.   به گزارش روز دوشنبه فت فتو و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در ستاد راهبری وضعیت تصادفات استان […]

کرمان – فت فتو – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از شناسایی ۱۱۶ نقطه پرتصادف درون شهری در این استان خبر داد و گفت: ۵۶ درصد این نقاط رفع مشکل شده است.  

به گزارش روز دوشنبه فت فتو و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در ستاد راهبری وضعیت تصادفات استان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان عنوان کرد: کرمان در سه سال متوالی با همت اعضا از نظر تصادفات و ایمن‌سازی درون‌شهری و برون‌شهری رتبه‌های خوبی را کسب کرده است. 
وی ادامه داد: اصلاحات فیزیکی انجام گرفته است، اما بخشی از تصادفات مربوط به فرهنگ ترافیک و بخشی هم خارج از دست ما از جمله خودروهای حامل اتباع خارجی و سوخت بوده که آمار استان را افزایش می‌دهند. 
معاون استاندار کرمان افزود: گاهی یک فقره تصادف خودروهای حامل اتباع غیرمجاز منجر به جراحت و فوت ۱۰ تا ۱۵ نفر می‌شود و خودروهای دیگر را نیز به خطر می‌اندازد. 
آیت الهی موسوی ادامه داد: از ابتدای سال طرح جامع کاهش ترافیک برش ۲۳ شهرستان تکمیل شده، لیست تمام نقاط پرتصادف درون و برون شهری استان به تصویب رسیده، لیست نقاط فاقد روشنایی معابر احصا شده و در حال اصلاح است.
وی به برنامه‌های اورژانس، هلال‌احمر و پلیس راهور در این زمینه اشاره داشت و با اشاره به عملکرد شورای ترافیک استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری ۶ نشست به دلیل اهمیت کار با ۵۳ مصوبه داشتیم که ۵۶ درصد آنها اجرایی شده است. 
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: چهار نشست کمیته ایمنی ترافیک با ۳۰ مصوبه تشکیل و ۳۰ درصد آنها اجرایی و ۶۳ جلسه شورای ترافیک در شهرستان‌ها با ۴۸۸ مصوبه برگزار شده است. 
موسوی از شناسایی ۱۱۶ نقطه پرتصادف درون شهری در کل استان خبر داد و گفت: ۶۵ نقطه معادل ۵۶ درصد رفع مشکل و ۱۶۳ نقطه حادثه‌خیز دارای مشکل روشنایی نیز شناسایی و ۱۳۷ مورد اصلاح شده است. 
وی در خصوص دوربین‌های شهری نیز گفت: ۸۷۵ دوربین شهری داریم که ۷۲۰ مورد نیاز است و امسال با دستور استاندار و مصوبه شورای معادن برای دوربین‌های درون شهری با کمک صنایع و معادن اعتبار گذاشته شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان مراکز معاینه فنی استان را شامل ۲۷ مرکز خودروهای سبک و هفت مرکز خودروهای سنگین اعلام کرد و گفت: این مراکز در مجموع ۳۰۹ هزار  و ۵۲ خودرو را از مهر ماه ۹۹ تا امسال پذیرش کردند که ۲۳۴ هزار و ۷۰۸ مورد آنها تایید شدند و ۲۴ درصد نواقصی داشتند که باید اصلاح می‌شد.
آیت الهی موسوی خاطرنشان کرد: در رابطه با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده که می‌تواند در کاهش تصادفات نقش زیادی را ایفا کند، بیان داشت: عملکرد شش ماهه امسال ۱۸۳ خودرو از رده خارج کردیم. 
وی عنوان کرد: در استان کرمان ۵۰۳ ناوگان فعال و غیرفعال در حمل و نقل مسافر داریم که ۳۴۳ دستگاه فرسوده و ۱۷۵ دستگاه غیرفعال است.  
وی تعداد اتوبوس‌های بازسازی شده را ۴۶ دستگاه و ناوگان نوسازی شده را ۵۴۹ عنوان کرد و گفت: میانگین عمر فعلی ناوگان استان ۱۵ سال است که باید به ۱۱ سال کاهش یابد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اظهار داشت: هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی ۲۸ درصد انجام شده و باید به ۸۰ درصد برسد که کار زیادی در پیش داریم. 
آیت الهی موسوی در خصوص بهینه‌سازی میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی گفت: مجموعا هشت هزار و ۶۳ ناوگان فعال و غیرفعال در کل استان کرمان داریم که پنج هزار و ۲۵۸ دستگاه فرسوده است.
وی اضافه کرد: میانگین عمر فعلی این ناوگان ۱۲.۵ سال است که باید به هشت سال برسد و در هوشمندسازی نیز تاکنون ۱۰ درصد کار انجام شده است.




۵۶ درصد نقاط پرتصادف درون شهری کرمان اصلاح شد

منبع:ایرنـا
? ۵۶ درصد نقاط پرتصادف درون شهری کرمان اصلاح شد