۵۵۲۳ انجمن اولیا و مربیان در مدارس کرمان فعال است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۵ هزار و ۵۲۳ انجمن اولیا و مربیان با مشارکت مستقیم ۴۷ هزار و ۹۰۰ نفر از والدین دانش آموزان در این استان فعال هستند. به گزارش نذیر کرمان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی در […]

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۵ هزار و ۵۲۳ انجمن اولیا و مربیان با مشارکت مستقیم ۴۷ هزار و ۹۰۰ نفر از والدین دانش آموزان در این استان فعال هستند.

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی در جلسه برگزاری هفته انجمن اولیا و مربیان استان خاطر نشان کرد: اهمیت، جایگاه و نقش والدین و خانواده ها در دستگاه تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست و این مهم در این جمله خلاصه می شود که والدین، شریک آموزشی، پرورشی و اقتصادی آموزش و پرورش هستند پس باید هر یک از شرکا به وظایف قانونی خود به موقع و به بهترین نحو عمل کنند تا خروجی دستگاه تعلیم و تربیت فردی تراز جمهوری اسلامی ایران باشد.

رضایی گفت: پیشنهاد می شود به منظور ایجاد انگیزه و رقابت بین انجمن های اولیا و مربیان مدارس هر سال یک درصد از انجمن های برتر مدارس به عنوان انجمن ممتاز بر اساس شاخص های ابلاغی وزارت انتخاب و توسط وزیر تجلیل شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت های اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش خانواده است، اظهار داشت: آموزش خانواده با شعار “مدرس توانمند، زمان مناسب و مکان مناسب”، جذب مدرس جدید و توانمند از طریق برگزاری آزمون و انجام مصاحبه ویژه مناطق کمتر توسعه یافته، اعزام مدرس توانمند از مرکز استان کرمان به مناطق محروم جنوب استان با پرداخت هزینه ها از سوی این اداره کل، ایجاد رقابت برای حضور پدران در جلسات آموزش خانواده، برگزاری جلسه در خارج از وقت اداری به منظور حضور حداکثری پدران و لحاظ کردن امتیاز برای فرزندانی که پدر و مادرشان هر دو در جلسات آموزش خانواده حضور یابند، از جمله ابتکارات این اداره کل است.

رضا رضایی با بیان اینکه ۵۵۲۳ انجمن اولیا و مربیان در مدارس کرمان فعال است گفت: سند تحول بنیادین به این مورد اشاره دارد که خانواده باید در تمام سطوح آموزشی و پرورشی نظارت و حضور داشته باشد. یکی از وظایف اصلی فراهم کردن این بستر و مرتفع کردن موانع است.

وی با یادآوری این نکته که مشکلات فقط به مسائل مالی بر نمی گردد بلکه موانعی است که باید آنها را برطرف کنیم، افزود: هر جایی که خانواده در آن موضوع آگاهی بیشتری داشته باشد، باید وقت گذاشته و حضور پیدا کند و مطالباتی از مدرسه داشته باشد.

رضایی تاکید کرد: مدرسه تغییر نمی کند مگر زمانی که خانواده بخواهد اتفاقی در آن رخ دهد. تا زمانی که خانواده یعنی همان نمایندگان انجمن مطالباتی از مدرسه نداشته باشند، این امر تحقق نخواهد یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: نمایندگان باید انجمن های قوی تشکیل دهند و منتخبان بتوانند مطالبات خود را دنبال کرده و مدیران نیز باید از این حضور استقبال لازم را به عمل آورند.




۵۵۲۳ انجمن اولیا و مربیان در مدارس کرمان فعال است

منبع:یـزدان کـرمان
? ۵۵۲۳ انجمن اولیا و مربیان در مدارس کرمان فعال است