۵۴ درصد شهر جیرفت گازدار شد

رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت با بیان اینکه گازرسانی ۵۴ درصد شهر جیرفت شامل بافت قدیم و جدید انجام شده و اکنون اهالی این مناطق از گاز طبیعی برخوردار هستند گفت: سایر مناطق این شهر به طول ۱۲۴ کیلومتر در حال پیمان‌سپاری است که با آغاز کار تخمین‌زده و ظرف ۱۸ ماه آینده تمام مناطق […]

رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت با بیان اینکه گازرسانی ۵۴ درصد شهر جیرفت شامل بافت قدیم و جدید انجام شده و اکنون اهالی این مناطق از گاز طبیعی برخوردار هستند گفت: سایر مناطق این شهر به طول ۱۲۴ کیلومتر در حال پیمان‌سپاری است که با آغاز کار تخمین‌زده و ظرف ۱۸ ماه آینده تمام مناطق این شهر گازرسانی می شود.

به گزارش سرویس ااقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از خبرگزاری نذیر کرمان، فرامرز قاسم‌زاده روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار نذیر کرمان افزود: پیمانکار باقی مانده روستاهای بخش مرکزی جیرفت نیز شامل ۱۲۷ کیلومتر مشخص شده و ظرف یک ماه آینده آغاز به کار می‌کند.

رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت  با بیان اینکه شهر بلوک جیرفت به صورت کامل علمک‌گذاری شده و مردم این منطقه از نعمت گاز برخوردار هستند ادامه داد: بخش اسماعیلی با ۴۲ روستا ۴۰ درصد علمک‌گذاری انجام شده و گاز‌رسانی به مابقی این روستا نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: شهر درب بهشت با ۱۰ روستای همجوار آن به طول ۶۸ کیلومتر گازدار شده اما در داخل این محدوده ۱۰ کیلومتر حفرات خالی وجود دارد که در حال گازرسانی است و هفت کیلومتر آن تاکنون اجرا شده است.

 فرامرز قاسم‌زاده یادآور شد: از ۱۶۰ کیلومتر طرح اجرایی گازرسانی به جبالبارز، ۱۲۵ کیلومتر اجرا شده و مابقی آن در حال انجام است که سختی‌های خاص خود را حین عبور از تونل و جاده برای اتصال به دهبکری دارد.

رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت با اشاره به طرح‌های آینده اداره گاز جیرفت افزود: با احداث ۱۸ کیلومتر خط تغذیه و ۳۸۳ کیلومتر شبکه توزیع برای مابقی روستاهای ساردوئیه در سه محور هنزا، سه چشمه و گور، ۲۷۰ روستای این مسیر به زودی گازرسانی انجام می‌شود که بعد از اجرای این پروژه فقط مناطق دلفارد و بحرآسمان بدون گاز باقی خواهند‌ماند.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به دهستان اسفندقه در حال مطالعه و امکان سنجی است یادآور شد: قبلا قرار بود برای اسفندقه از شهر رابر انشعاب گرفته شود که موافقت نکردیم بنابراین از مسیر شهر بلوک به این منطقه گازرسانی می‌شود.

 فرامرز قاسم‌زاده ادامه داد: گازرسانی از این مسیر که به خط صلح وصل شده موجب می‌شود اسفندقه هیچ وقت کمبود گاز نداشته باشد ضمن اینکه اگر ادامه آن به سمت رابر وصل شود که انتهای آن ساردوئیه است این مسیر هم شاهد کمبود گاز نخواهد بود و شهرهای سردسیری را نیز تغذیه می‌کند.

انتهای خبر/

  •  
     




۵۴ درصد شهر جیرفت گازدار شد

منبع:آرمـان
? ۵۴ درصد شهر جیرفت گازدار شد