۵۰ میلیون نفر سهامدار بازار سرمایه هستند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای‌ اسلامی گفت: امروز ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران در قالب سهام‌ عدالت در بازار سرمایه حضور دارند. به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در همایش «معرفی ابزارهای نوین تامین مالی» که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و […]

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای‌ اسلامی گفت: امروز ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران در قالب سهام‌ عدالت در بازار سرمایه حضور دارند.

به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در همایش «معرفی ابزارهای نوین تامین مالی» که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد با بیان اینکه در استان کرمان استفاده از ظرفیت‌های همه جانبه بازار سرمایه ضرورت دارد، گفت: ما نیازمند توسعه فعالیت‌های بازار سرمایه در استان هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دفاتر فرابورس در استان کرمان باید فعال شود، در ساختار قدیم بازار سرمایه در استان کرمان یک ساختار متمرکز داشتیم که همه کارها را انجام می‌داد و اولویت را بورس تهران قرار می‌داد، اما در تقسیمات جدید بر تهران متمرکز شده است و عملا از فرابورس هیچ حرفی گفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه استان‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه فعالیت‌های بازار سرمایه هستند، تاکید کرد: امروز ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران در قالب سهام عدالت در بازار سرمایه  حضور دارند و این یک برگ برنده از میزان مشارکت مردم در جهان است اما باید سازوکاری طراحی شود که مردم  در سهام خود نقش پذیری هم داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز سطح فرهنگ اقتصادی مردم ارتقاء پیدا کرده و  عملا همراه  بازار سرمایه و بورس هستند، افزود: متاسفانه ارتباط بنگاه‌های اقتصادی با بازار سرمایه قطع است و از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد شرکت‌های تولیدی در شهرک های صنعتی استان کرمان تعطیل هستند و یا زیر ظرفیت تولید کار می‌کنند، گفت: بیش از ۸۰ درصد از مشکل عمده این کارخانجات تامین منابع مالی است که اگر به بازار سرمایه راه یابند به راحتی می‌توانند از ظرفیت این بازار جهت تامین سرمایه درگردش خود استفاده کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس برآوردی که انجام شده حدود ۱۲۰ میلیارد تومان مجموع منابع حبس شده مردم در بانک‌ها است که این منابع می‌توانست در اختیار تولید کشور قرار بگیرد و این از تخلفات بانکی است که پرونده برخی از آنها را به کمیسیون حقوقی قضائی مجلس ارائه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سازمان بورس در استان‌ها تعطیل است و از طرف دیگر فرابورس هم باید در  سطح سایر استان‌های کشور فعال شود، گفت: مردم به واسطه عدم اطلاع تخصصی از بورس، آسیب دیده‌اند که در این زمینه باید شفاف‌سازی و آگاه‌سازی کرد تا مردم باید بدانند سهام چیست، بازار سرمایه چیست و آنها را با ادبیات بازار سرمایه آشنا کرد وتنها مبنای خرید و فروش در بازار بورس قیمت نباشد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از ظرفیت حوزه معادن کشور در استان کرمان است که باید فعال شود، ادامه داد: حتماً برای فعالیت در این حوزه تامین مالی نیاز است که بازار سرمایه یک ظرفیت مناسب است و شرکت‌هایی مانند مس، گل‌گهر، گهرزمین و … را قصد داریم که به این مسیر وارد کنیم تا موجبات حضور شرکت‌‌های زیر مجموعه را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون بازار سرمایه در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است، ابراز داشت: با اصلاح قانون ظرفیت‌های خوبی از بازار سرمایه فعال می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی




۵۰ میلیون نفر سهامدار بازار سرمایه هستند

منبع:آرمـان
? ۵۰ میلیون نفر سهامدار بازار سرمایه هستند