۵۰ درصد فضاهای آموزشی کرمان خیرساز هستند

کرمان- فت فتو- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: خیران در جای جای استان با برداشتن گام های ارزشمند در حوزه مدرسه سازی، حدود ۵۰ درصد از فضاهای آموزشی و تعلیم و تربیت استان را بنا ساخته اند و اکثر این مدارس در مناطق محروم ایجاد شده است. به گزارش فت فتو احمد اسکندری […]

کرمان- فت فتو- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: خیران در جای جای استان با برداشتن گام های ارزشمند در حوزه مدرسه سازی، حدود ۵۰ درصد از فضاهای آموزشی و تعلیم و تربیت استان را بنا ساخته اند و اکثر این مدارس در مناطق محروم ایجاد شده است.

به گزارش فت فتو احمد اسکندری نسب روز یکشنبه در آیین بهره برداری از مدرسه ۹ کلاسه در شهر کشکوئیه رفسنجان افزود: زمانی که آموزش و پرورش را در این دوره تحویل گرفتیم ۳۱۰ پروژه آموزشی نیمه تمام و ۴۰۰ پروژه تعریف شده در استان داشتیم که برای ساخت و تکمیل آنها خیران و اتاق بازرگانی به کمک آموزش و پرورش آمدند.

وی با بیان اینکه هر روز ۲ کلاس و هفته ای ۲ مدرسه به بهره برداری می رسد بیان کرد: اتاق بازرگانی در امری بسیار تحسین برانگیز با راه اندازی پویش ” کرمان دانا ” فعالان اقتصادی را در ساخت ۷۲۰ کلاس درس در قالب ۱۲۰ مدرسه به مشارکت دعوت کرده است.

اسکندری نسب مدرسه محوری را یکی از نشانه های بارز این سند ارزشمند و مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد: مدرسه می تواند به عنوان کانون تعلیم و تربیت برای یک محله هم باشد و مردم یک محله، هم به ارتقای این فضاهای آموزشی موجود در محله شان توجه و رسیدگی کنند هم قادر هستند تا از ظرفیت های حاضر در این اماکن شامل نمازخانه، سالن ورزشی، کتابخانه و غیره استفاده و بهره ببرند.

وی ادامه داد: از مجموعه حیات طیبه مرکز شهر کرمان با ۴۴ کلاس و ۱۲ هزار مترمربع در ماه آینده بهره برداری می شود؛ همچنین با تلاش های همه اعم از اتاق بازرگانی، خیران و آموزش و پرورش موجب شده سرانه فضاهای آموزشی استان کرمان به میانگین کشوری برسد.

۳۵ درصد فضاها غیراستانداردهستند

رئیس اتاق بازرگانی، معادن، صنایع و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت در ۳۵ درصد از فضاهای آموزشی استان به لحاظ استاندارد بودن نامطلوب است گفت: پویش کرمان دانا به جبران کمبود فضای آموزشی پرداخته و ۷۲۰ کلاس در قالب ۱۲۰ مدرسه را با همت فعالان اقتصادی در نقاط مختلف استان احداث خواهد کرد.

سید مهدی طبیب زاده افزود: تاکنون سه مدرسه از این طرح در رابر، بافت و کشکوئیه رفسنجان احداث شده و ۲ مدرسه دیگر هم به نام شهید پورجعفری و شهید حاج قاسم سلیمانی در دست احداث داریم که در سالروز شهادت آنان مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: این پویش در مسیری حرکت خواهد کرد که علاوه بر احداث فضاهای آموزشی، مهارت آموزی و توسعه شرکت های دانش بنیان را که منجر به اشتغال می شود هم در دستور کار داشته باشد و در رفسنجان، بم و جیرفت این آموزش ها برای تعدادی منجر به اشتغال شده است.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان قرار دارد.




۵۰ درصد فضاهای آموزشی کرمان خیرساز هستند

منبع:ایرنـا
? ۵۰ درصد فضاهای آموزشی کرمان خیرساز هستند