۵۰ تن چوب قاچاق در جنوب کرمان کشف شد

جیرفت – فت فتو – فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از کشف و ضبط ۵۰ تن چوب قاچاق در شهرستان‌های جیرفت و رودبارجنوب خبر داد. سرهنگ خانباز امیرافضلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: چوب‌های قاچاق در قالب ۲ محموله شامل ۲۵ تن چوب در […]

جیرفت – فت فتو – فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از کشف و ضبط ۵۰ تن چوب قاچاق در شهرستان‌های جیرفت و رودبارجنوب خبر داد.

سرهنگ خانباز امیرافضلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: چوب‌های قاچاق در قالب ۲ محموله شامل ۲۵ تن چوب در محور رودبارجنوب به جیرفت و محموله دوم شامل ۲۵ تن چوب در محور فاریاب به جیرفت کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این ۲ محموله در ۲ تریلر کشف و ضبط شد اظهار داشت: نوع چوب های کشف شده از نوع درخت گز بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع است.

وی افزود: بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، برداشت و حمل بدون مجوز هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس جنحه‌ای محکوم می‌شود.

وی گفت: مردم هرگونه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب و زغال را به شماره تماس ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت اطلاع دهند.

سرهنگ امیرافضلی از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد و افزود: با گزارش به موقع از تصرف منابع طبیعی جلوگیری و منابع طبیعی حفظ می شود.




۵۰ تن چوب قاچاق در جنوب کرمان کشف شد

منبع: ایرنـا
? ۵۰ تن چوب قاچاق در جنوب کرمان کشف شد