۵شهر در استان کرمان ثبت ملی شدند

با رأی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث و اعضای شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی، ۴شهر در استان کرمان به صورت قطعی و یک شهر مشروط به انجام کار‌هایی ثبت ملی شدند. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، در پنجمین نشست شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی در هتل پارس کرمان، شهر‌های […]

با رأی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث و اعضای شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی، ۴شهر در استان کرمان به صورت قطعی و یک شهر مشروط به انجام کار‌هایی ثبت ملی شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، در پنجمین نشست شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی در هتل پارس کرمان، شهر‌های کرمان، راور، راین، شهربابک و قلعه‌گنج از منظر صنایع‌دستی بررسی شدند.

خانم محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در اعلام رأی داوران در این نشست گفت براساس نظر هیئت ارزیاب و هیئت داوران شورای راهبردی، شهر‌ها، شهربابک به‌ عنوان شهر ملی فیروزه، قلعه‌گنج به‌ عنوان شهر ملی حصیربافی، راور به‌ عنوان شهر ملی قالی، کرمان به‌ عنوان شهر ملی صنایع دستی و راین با یک فاصله زمانی ۶ماهه مشروط به انجام موضوعات گفته‌شده، به‌عنوان شهر ملی چاقو به ثبت ملی رسیدند.

استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: داشته‌های کرمان با این تاریخ کهن و عظمت، بخش اعظمی از هویت افتخارآفرین ایران است و با اقدامات مرکز کرمانشناسی، بخشی از تاریخ باعظمت این سرزمین روایت شده است؛ اما تاریخ کرمان، روایت‌های ناگفته زیادی دارد.

او می گوید: کرمانی‌ها، نقش عظیمی در شکل دهی پرافتخار این سرزمین داشته‌اند، به طوری که در جریان انقلاب اسلامی نیز کرمان در هویت‌بخشی به آن نقش اساسی داشته و اوج آن در شخصیت شهید سلیمانی است که کرمان را به عبارت دیگری روایت می‌کند.

به گفته زینی وند ثبت ملی شهر‌های کرمان در حوزه‌هایی که بخش کوچکی از هنر و تمدن این سرزمین را برای دنیا و آیندگان روایت می‌کند، اتفاقی مبارک و نوع برگزاری آن در استان کرمان ابتکار خوبی است.

وی گردشگری مقاومت را از افتخارات استان کرمان می داند و می گوید: برنامه‌ریزی‌های متعددی در این زمینه شکل گرفته و خودمان را برای میزبانی از گردشگران دنیا و علاقه مند این حوزه و مزار شهید سلیمانی آماده کرده‌ایم.

پنجمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهر‌های ملی صنایع‌دستی برای اولین‌بار، خارج از پایتخت و در کرمان برگزار شد.




۵شهر در استان کرمان ثبت ملی شدند

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? ۵شهر در استان کرمان ثبت ملی شدند