۴ هزار هکتار به کشت سیب‌زمینی طرح استمرار در جنوب کرمان اختصاص یافت

جیرفت – فت فتو – مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از کشت سیب زمینی طرح استمرار در سطح چهار هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد و گفت: طبق برآورد کارشناسان بیش از ۱۷۰ هزار تن محصول سالم و بازارپسند در راستای اجرای این طرح به بازارهای […]

جیرفت – فت فتو – مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از کشت سیب زمینی طرح استمرار در سطح چهار هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد و گفت: طبق برآورد کارشناسان بیش از ۱۷۰ هزار تن محصول سالم و بازارپسند در راستای اجرای این طرح به بازارهای هدف عرضه می شود.

به گزارش فت فتو، فرامرز رستگاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت سیب زمینی طرح استمرار در جنوب کرمان آغاز شده است افزود: برابر برنامه ها و سیاست های وزارت جهادکشاورزی به منظور استمرار کشت محصول سیب زمینی و تأمین خلاء تولید در فصل زمستان اجرای طرح استمرار این محصول در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ در جنوب کرمان بر تولید ۱۴۷ هزار تن هدف گذاری شد. 

وی آغاز برداشت محصول سیب زمینی طرح استمرار را طبق تقویم زراعی کاشت و رسیدگی محصول اواسط دیماه عنوان و تصریح کرد: با توجه به وقوع بارندگی، آبگرفتگی مزارع، رطوبت بالا و محدودیت تردد ماشین آلات، عملیات برداشت محصول سیب زمینی با وقفه مواجه شد.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط بارندگی برداشت محصول سیب زمینی از هشتم بهمن ماه آغاز و تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه با توجه به ارزیابی های میدانی، تولید سیب زمینی در این منطقه مطلوب است اظهار داشت: این کیفیت با توجه به عملیات به زراعی تولید از جمله انتخاب رقم مناسب، مکانیزاسیون، روش آبیاری، تغذیه مطلوب و شرایط اقلیمی مناسب است.

رستگاری بر ضرورت تامین کامیون با نرخ مناسب به منظور حمل بار محصول سیب زمینی در جنوب کرمان تاکید کرد و گفت: امیدواریم به منظور تسهیل شرایط برداشت و پویایی بازار، دغدغه کشاورزان در زمینه حمل و نقل به موقع و تأمین کامیون با کرایه مناسب مرتفع شود.




۴ هزار هکتار به کشت سیب‌زمینی طرح استمرار در جنوب کرمان اختصاص یافت

منبع: ایرنـا
? ۴ هزار هکتار به کشت سیب‌زمینی طرح استمرار در جنوب کرمان اختصاص یافت