۴۸ پروژه در شهرستان بم کلنگ زنی و به بهره برداری رسید

فرماندار بم از بهره‌برداری ۴۸ پروژه عمرانی، درمانی، فرهنگی و ورزشی در بم و بخش دهبکری توسط بخش دولتی و با اعتبار ۹۰۰ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» محمد برزنگ عصر امروز در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی این طرح‌ها درشهرستان بم از توابع شرقی […]

فرماندار بم از بهره‌برداری ۴۸ پروژه عمرانی، درمانی، فرهنگی و ورزشی در بم و بخش دهبکری توسط بخش دولتی و با اعتبار ۹۰۰ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» محمد برزنگ عصر امروز در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی این طرح‌ها درشهرستان بم از توابع شرقی استان کرمان گفت: برخی از پروژه‌ها برای بهبود وضعیت درمان شهروندان و مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بم است که در این خصوص دو مرکز بهداشت و خدمات جامع سلامت شهری «قاسم‌زاده و باغخان» در دو طبقه و با متراژ هر کدام ۴۶۰ مترمربع و اعتبار جمعا ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شدند.

وی ادامه داد: توسعه کلینیک زنان بیمارستان پاستور بم با حجم عملیاتی ۱۵۰مترمربع و اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و مسکن متخصصان بیمارستان پاستور بم نیز با ۶۰۸ مترمربع زیربنا و در دو طبقه با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال از جمله طرح‌های افتتاحی بودند.

فرماندار بم همچنین به افتتاح میدان فرودگاه واقع در شهر بروات اشاره کرد و افزود: این میدان توسط شهرداری بروات و با ۲هزار مترمربع موزاییک فرش با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به افتتاح رسید.

فرماندار بم با اشاره به پروژه‌های روستای دهبکری گفت: روشنایی معابر و توسعه پایش تصویری این روستا توسط دهیاری و با اعتبار ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به افتتاح رسید.

وی خاطرنشان کرد: کلنگ بلوار انقلاب نیز به مساحت ۷۵۰ متر بلوار و با زیرسازی ۳ هزار مترمربع با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری در مدت زمان اجرای ۱۰ ماه به زمین زده شد.

برزنگ اضافه کرد: کلنگ پیاده‌راه و بوستان ۲۲ بهمن نیز به مساحت ۱ هزار و ۸۳۵ مترمربع با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال توسط دهیاری و در مدت زمان اجرای چهارماه به زمین زده شد.

وی عنوان کرد: در جهت تکمیل آبرسانی مجتمع دهبکری نیز سه باب مخزن آبرسانی ۵۰۰ مترمکعبی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی بیان کرد: خرید و اجرای خط انتقال این مخازن به طول ۶ هزار و ۲۰۰ متر، همچنین خرید و با اجرای شبکه توزیع به طول ۱۶ هزار متر است.

فرماندار بم اظهارداشت: با توجه به کمبود آب در روستای دهبکری و اینکه مخازن قبلی جوابگوی جمعیت این روستا و مناطق بالادست و ارتفاعات را نمی‌داد با احداث این مخازن دیگر کمبود آب نخواهیم داشت و این مخازن ۳ هزارخانوار را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در روستای دهبکری کلنگ بوستان افشارمنش و خیابان غذا نیز به مساحت ۶۵۰ مترمربع و اعتبار هشت میلیارد ریال در مدت زمان اجرای ۶ ماه به زمین زده شد.

برزنگ درباره افتتاح خط انتقال گاز به روستای دهبکری افزود: دلیل تاخیر در اجرای این پروژه تغییر پیمانکار قبلی و شروع به‌کار پیمانکار جدید بوده است که ۴۲ کیلومتر خط تغذیه انجام شود.

فرماندار بم توضیح داد: ۱۵ کیلومتر در پیمان قبلی گازدار شده و در این پیمان جدید نیز۴۴ کیلومتر گازدار می شود تا علمک ها نصب شود و تاکنون یک هزار و۱۰۰ علمک نصب شده و بیش از ۳۰۰ اشتراک در روستای دهبکری وجود دارد.

وی بیان کرد: در این ایام شعبه بانک ملی نیز در جهت خدمت رسانی بهتر به شهروندان دهبکری در این روستا افتتاح شد.

برزنگ گفت: در دهیاری سروستان از توابع بخش دهبکری هفت پروژه به مبلغ ۳۲۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال افتتاح و به بهره ‌رداری رسید.

فرماندار بم  افزود: بوستان مرمر با حجم ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع و با اعتبار ۳۰۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری افتتاح شد که در این بوستان از مصالح بومی منطقه و سنگ‌های معدنی که در این روستا قرار دارد استفاده شده است.

برزنگ ادامه داد: زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری معابر این روستا نیز با حجم ۱۲ هزار و ۸۵۰ مترمربع و با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل دهیاری و بنیاد مسکن به صورت مشارکتی انجام شده است.

وی اظهارداشت: روشنایی معابر این روستا نیز با اعتبار ۶۵۰ میلیون ریال و با حجم ۵۰ عدد توسط دهیاری انجام شده است.

فرماندار بم بیان کرد: پنج عدد دوربین امنیتی و پلاک خوان همراه با تجهیزات با اعتبار ۶۹۰ میلیون ریال توسط دهیاری این روستا نصب شده است، در این روستا همچنین ۱۴۰ علمک توسط اداره گاز نصب شده است.

برزنگ اضافه کرد: در روستای ابارق نیز ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۱۱ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید که درجهت توسعه پایش تصویری ۱۳ عدد دوربین و تجهیزات با اعتبار ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال توسط دهیاری افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: زیرسازی و آسفالت معابر و همچنین آسفالت نوار حفاری با اعبتار ۷۶ میلیارد ریال و با حجم عملیاتی ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع توسط دو دهیاری ابارق و قلعه‌نور انجام شده است.

فرماندار بم تصریح کرد: برای روشنایی معابر این روستا نیز ۲۵۰ عدد لامپ با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال توسط دهیاری به بهره برداری رسید.

برزنگ گفت: پارک بانوان ابارق نیز به مساحت ۸۰۰ مترمربع و اعتبار ۱۰ میلیارد یال کلنگ آن به زمین زده شد که مقرر شد در مدت ۱۲ ماه این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی توضیح داد: برای بهسازی و ساماندهی ساختمان دهیاری نیز مبلغ یک میلیارد ریال توسط دهیاری اعتبار درنظر گرفته شده است.

فرماندار بم گفت: آشیانه ماشین‌آلات این دهیاری نیز به متراژ ۲۰۰ مترمربع و با اعتبار ۲ میلیارد ریال توسط دهیاری افتتاح شد.

برزنگ افزود: طراحی و احداث میدان امام حسین (ع) ابارق نیز به متراژ ۴۰ مترمربع و با اعتبار ۲ میلیارد ریال توسط دهیاری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

فرماندار بم عنوان کرد: سنگ فرش معابر و هدایت آب های سطحی روستای ابارق نیز با متراژ یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار ۲ میلیارد ریال توسط دهیاری به اجرا درآمد.

وی اظهارداشت: دهیاری روستای اَغچه نیز ۲ پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال با مشارکت دهیاری ، بنیاد مسکن و اداره برق افتتاح شد.

برزنگ ادامه داد: زیرسازی و آسفالت معابر این روستا به متراژ پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال و همچنین روشنایی معابر با اعتبار ۳۵۰ میلیون ریال از پروژه های این روستا بود.

فرماندار بم توضیح داد: در روستای خانه خاتون از توابع دهبکری نیز سه پروژه با اعتبار پنج میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

برزنگ اضافه کرد: پیاده روسازی به متراژ یک هزار و ۶۵۰ مترمربع و با اعتبار ۲ میلیارد ریال توسط دهیاری و احداث کانال انتقال آب کشاورزی به متراژ ۵۱۰ متر و با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال توسط جهاد کشاورزی از جمله پروژه های دهه فجر در این روستا بوده است.

وی بیان کرد: در بحث روشنایی معابر نیز ۴۰ عدد لامپ با اعتبار ۶۵۰ میلیون ریال توسط اداره برق افتتاح شد.
فرماندار بم خاطرنشان کرد: دهیاری نگور نیز سه پروژه با اعتبار هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال توسط دهیاری افتتاح و کلنگ زنی شد.

فرماندار بم افزود: زیرسازی معابر به متراژ ۶ هزار مترمربع و جدول گذاری با متراژ ۴۰۰ مترطول با اعتبار جمعا چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توسط دهیاری انجام شده است.

بزرنگ توضیح داد: بوستان لاله این روستا نیز به متراژ ۳۰۰ مترمربع و با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط دهیاری افتتاح شد.

وی در پایان با اشاره به پروژه‌های روستای مرغک علیا و بیدخوان نیز خاطر نشان کرد: چهارپروژه توسط این دهیاری این دو روستا نیز با حجم عملیاتی پنج هزار مترمربع افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای خبر/ 

منبع: نذیر کرمان




۴۸ پروژه در شهرستان بم کلنگ زنی و به بهره برداری رسید

منبع:آرمـان
? ۴۸ پروژه در شهرستان بم کلنگ زنی و به بهره برداری رسید