۴۷ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف منوجان به سازش ختم شد

کرمان – فت فتو – رییس دادگستری منوجان گفت: ۴۷ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف این شهرستان در اجرای مأموریت‌های سند تحول و تعالی طی سال جاری مبنی بر افزایش میزان مصالحه در پرونده‌های قابل سازش در شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است. به گزارش روز شنبه فت فتو و به […]

کرمان – فت فتو – رییس دادگستری منوجان گفت: ۴۷ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف این شهرستان در اجرای مأموریت‌های سند تحول و تعالی طی سال جاری مبنی بر افزایش میزان مصالحه در پرونده‌های قابل سازش در شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.

به گزارش روز شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، سامان افشارمنش در بازدید از شوراهای حل اختلاف منوجان با بیان اینکه فلسفه وجودی شورای حل اختلاف صلح و سازش است، اظهار داشت: سازش انجام شده در پرونده های این شهرستان در خصوص ۸۳۰ پرونده بوده و امید است با افزایش صلح و سازش و میانجیگری، اصلاح ذات البین فراهم شود.

وی با تقدیر از زحمات اعضای شورای حل اختلاف در اهتمام به ایجاد صلح و سازش در پرونده های ارجاعی اظهار داشت: امروز شورای حل اختلاف به‌عنوان یک نهاد مردمی اثرگذار در حل و فصل دعاوی شناخته شده و همواره کمک شایانی به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسراها و دادگاه‌ها می‌کنند و بازوی توانمند دستگاه قضا در کاهش مراجعات مردمی هستند.

رییس دادگستری منوجان اظهار داشت: طی ۶ ماهه ابتدای امسال ۲ هزار و ۷۷۱ پرونده وارد محاکم منوجان شده و در همین مدت ۲ هزار و ۷۴۴ پرونده مختومه شده است.

وی همچنین با توصیف مزایای ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی، گفت: طی هفت ماهه اول امسال ۸۹ درصد از اوراق قضایی شوراهای حل اختلاف منوجان به صورت الکترونیکی ابلاغ شده است.

آمار سرقت در شهرستان زرند کاهشی است

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: با همت همگانی با وجود مشکلات اقتصادی جامعه؛ شاهد کاهش آمار سرقت در هفت ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

رضا یعقوبی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند ضمن تقدیر از اقدامات پیشگیرانه در زرند ابراز امیدواری کرد: با اجرای مصوبات جلسات شورای پیشگیری و اجرای طرح های این شورا سال جاری شاهد کاهش آمار جرائم و تخلفات در شهرستان نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

وی ادامه داد: دشمن باید بداند شهادت فرزندان انقلاب اسلامی نه تنها خللی در مسیر انقلاب ایجاد نمی کند بلکه موجب تنومندی درخت انقلاب خواهد شد.




۴۷ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف منوجان به سازش ختم شد

منبع: ایرنـا
? ۴۷ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف منوجان به سازش ختم شد