۴۵ پرونده برای مجرمین فضای مجازی در شهرستان انار تشکیل شد

کرمان – فت فتو- فرمانده انتظامی انار با اشاره به راه اندازی پلیس فتای این شهرستان در سال گذشته گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۵ پرونده برای مجرمان فضای مجازی این خطه از توابع کرمان تشکیل شد که از این تعداد ۳۹ پرونده به نتیجه رسید و  مجرمان دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار فت […]

کرمان – فت فتو- فرمانده انتظامی انار با اشاره به راه اندازی پلیس فتای این شهرستان در سال گذشته گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۵ پرونده برای مجرمان فضای مجازی این خطه از توابع کرمان تشکیل شد که از این تعداد ۳۹ پرونده به نتیجه رسید و  مجرمان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار فت فتو، سرهنگ رضا خلیلی نژاد روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران بحث ایجاد و پایداری امنیت در جامعه را از موضوعات مهم نیروی انتظامی عنوان و اظهار کرد: با همت و تلاش نیروهای انتظامی در شهرستان انار طی دو سال گذشته تا به امروز درجهت ایجاد و پایداری امنیت توانستیم سرقت های خرد را به صفر برسانیم و نیز در رابطه با دستگیری سارقان نیز از ابتدای امسال تاکنون ۸۴ سارق فرا استانی و فرا شهرستانی که در شهرستان های دیگر کشور سرقت می کردند و مخفیانه در شهرستان انار به زندگی می پرداختند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهار امیدواری کرد که ظرف یک سال آینده شهرستان انار را به شهر بدون سرقت در کشور معرفی کنیم.

سرهنگ خلیلی نژاد بیان کرد: در حوزه جرایم فضای مجازی، پلیس فتای شهرستان یک سال پیش در شهرستان افتتاح شده و با مجرمان حوزه فضای مجازی که سبب اختلال در امنیت جامعه می شوند، مبارزه می کند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ پرونده حوزه جرایم فضای مجازی تشکیل شده که ۳۹ مورد کشف شده و مجرمان دستگیر شده اند؛ کلاهبرداری، موضوعات افاغنه و تهدید و اخاذی بیشترین جرایم حوزه فضای مجازی در شهرستان است.

۵.۵ ملیارد ریال به مالباختگان برگردانده شد

فرمانده انتظامی شهرستان انار تصریح کرد: امسال در حوزه تهدید و اخاذی بالغ بر ۵.۵ میلیارد ریال پولی که مجرمان در فضای مجازی با اغفال افراد برداشت کرده و به حساب خود انتقال داده بودند  به مالباختگان برگرداندیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۱۱ مرد و یک زن متهم و متخلف در بخش جرایم فضای مجازی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، خاطرنشان کرد: ۳۶ درصد جرایم شهرستان انار در حوزه ایجاد مزاحمت، اغفال و برداشت از حساب در فضای مجازی اتفاق افتاده است.

سرهنگ خلیلی نژاد به موضوع دستگیری اعضای باند ۷ نفره اخاذی در فضای مجازی در ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: همچنین ۲ باند هکری در شهرستان منهدم و ۶ عضو این باندها دستگیر شدند البته مسدودسازی فیلترینگ ۷۲۰ تارنمای مجرمانه هم طی این مدت صورت گرفت.

کاهش تصادفات جاده ای در شهرستان انار

وی در ادامه به ایجاد امنیت در جاده های درون شهری و برون شهری انار که به واسطه رفع نقاط حادثه خیز توسط ارگان های مربوطه و نیز حضور نیروهای انتظامی شکل گرفته اشاره کرد و افزود: امسال خوشبختانه در حوادث ترافیکی درون شهری با کاهش ۴۱ درصدی تصادفات خسارتی و ۲۵ درصدی مجروحان مواجه بودیم و در حوزه برون شهری هم  ۱۴ درصد کاهش تصادفات فوتی،  ۲ درصد کاهش تصادفات جرحی و ۵۰ درصد کاهش تصادفات خسارتی را داشتیم.

سرهنگ خلیلی نژاد ادامه داد: به نیروهای پلیس در فرماندهی افتخار می کنم که از همه هستی خود می گذرند تا مردم در امنیت و آسایش به سر ببرند و زندگی کنند.

عملیات نجات ۱۴ فرد گرفتار در سیل شهرستان انار توسط پلیس

وی به موضوع سیل اخیر که به شهرستان انار وارد شد و ۱۴ نفر را در سیلاب گرفتار کرد اشاره داشت و گفت: ۱۱ نفر از این افراد با آمدن سیل به بالای تپه رفته بودند و  در بالای تپه ای در اتاقکی که هر آن ممکن بود بر اثر شدت بارندگی فرو بریزد و ریزش کند پناه گرفته بودند سیل هم آن تپه را محاصره کرده بود و این افراد راهی برای نجات نداشتند که در تماس با بنده عملیات نجان آنها را برنامه ریزی کرده و سریعا اقدام کردیم.

فرمانده انتظامی شهرستان انار ادامه داد: با توجه به اینکه امکان پرواز بالگرد هوایی جهت نجات جان آن ها در شب هنگام میسر نبود خوشبختانه این افراد را به کمک نیروهای پلیس شهرستان در تاریکی شب نجات دادیم و در راه نیز ۳ نفر هم در سیلاب گیر کرده بودند که فکر می کردیم زنده نباشند خوشبختانه آن سه نفر را هم نجات دادیم که در مجموع نجات این افراد حدود ۳ ساعت به طول انجامید.

دستگیری قاتل ۱۰ نفر توسط پلیس شهرستان انار

 سرهنگ خلیلی نژاد همچنین در مورد قتل ۱۰ نفر در تاسوعای حسینی توسط یک تبعه بیگانه در منطقه نوق شهرستان رفسنجان از توابع کرمان نیز گفت: وقتی قاتل ۶ نفر از اتباع افغانستانی و ۴ نفر ایرانی را در این منطقه به قتل رسانده و به سمت شهرستان انار متواری بود یک مرتبه مشاهده کردیم که احساس ناامنی در مردم موج زده و همه در خانه هایشان پنهان شدند و بیرون نمی آمدند؛ بر خود واجب دانستیم برای ایجاد امنیت و پایداری آن وارد عمل شویم و با تمام قدرت و شجاعت نیروهای پلیس شهرستان انار توانستیم قاتل تبعه افغانستانی را در انار دستگیر کنیم.  

خبرنگاران در جنگ روایتگری

وی در ادامه خبرنگاری را شغلی پر مخاطره و جذاب و در عین حال پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و گفت: امروز جنگ، جنگ روایت گری است بعضا ممکن است کاری انجام دهند و متاسفانه هنری که آن را به مردم انتقال دهند وجود ندارد که این کار توسط خبرنگاران انجام می شود و یک خبر و گزارشی تهیه می شود که امکان دارد در کل کشور حتی در کل جهان بازتاب خوبی داشته باشد.

سرهنگ خلیلی نژاد احساس امنیت در مردم را از جایگاه بالایی دانست و افزود: نباید احساس امنیت در مردم از بین برود لذا رسالت خبرنگار سنگین است و وی امانت دار مطالبات مردمی است باید در تولید اخبار موثر و امیدآفرین که نشاط عمومی جامعه را در بر داشته باشد نقش مهمی ایفا کند.

 شهرستان انار با جمعیت حدود ۴۰ هزار نفر در ۲۰۰ کیلومتری مرکز کرمان قرار دارد.




۴۵ پرونده برای مجرمین فضای مجازی در شهرستان انار تشکیل شد

منبع: ایرنـا
? ۴۵ پرونده برای مجرمین فضای مجازی در شهرستان انار تشکیل شد