۴۲ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه کرمان در هنرستان تحصیل می کنند

کرمان-مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۴۲ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم  استان کرمان در هنرستان های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند. به گزارش نذیر کرمان، رضا رضایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و […]

کرمان-مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۴۲ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم  استان کرمان در هنرستان های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند.

به گزارش نذیر کرمان، رضا رضایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش باید به ۵۰ درصد افزایش می‌یافت اما با توجه به کمبود امکانات هنرستان‌ها تا کنون محقق نشده است هرچند استان کرمان در این زمینه جز استان‌های برگزیده کشور است.

وی با تاکید بر ایجاد زمینه لازم جهت توسعه کیفی مدارس فنی و حرفه‌ای در استان گفت: سند تحول بنیادین، نقشه جامع علمی کشور و قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی ناظر بر این است که باید دانش‌آموزان را به سمتی هدایت کرد تا در رشته‌هایی تحصیل کنند که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد. در همین راستا در تلاش هستیم با ارائه آموزش‌های فنی متناسب با نیاز بازار کار و زمینه اشتغال را برای آینده آنها فراهم کنیم.

رضایی از تهیه و تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دانش استان در سال ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از اتاق بازرگانی استان در زمینه ساخت مدرسه در مناطق دور دست استان گفت: اقدامات اتاق بازرگانی کرمان در حوزه آموزش و پرورش بی نظیر و الگویی اثر بخش برای سایر استان‌های کشور است.

رضا رضایی بر ایجاد زمینه لازم جهت استفاده از امکانات سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و افزود: آمادگی پوشش بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز را در پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی آموزش و پرورش داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از واگذاری میزبانی مسابقات فوتسال فرهنگیان زیر ۴۰ سال کشور، مسابقات کشتی فرنگی دانش آموزان پسر و مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه به استان کرمان خبر داد و بر بسیج امکانات استان در راستای میزبانی احسن از میهمانان دیار سردار سلیمانی تاکید کرد.

کد خبر ۵۸۰۹۷۲۳




۴۲ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه کرمان در هنرستان تحصیل می کنند

منبع: مــهر
? ۴۲ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه کرمان در هنرستان تحصیل می کنند