۴۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه استان کرمان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تحصیل حدود ۴۰ درصد دانش آموزان متوسطه استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، گفت: باید حداقل ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان ، آیین کلنگ‌زنی احداث […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تحصیل حدود ۴۰ درصد دانش آموزان متوسطه استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، گفت: باید حداقل ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان ، آیین کلنگ‌زنی احداث هنرستانی فنی جوار کارخانه‌ای شهید حاج قاسم سلیمانی ظهر امروز با حضور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان کرمان در راور به زمین زده شد.

در این آیین رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه این هنرستان توسط شرکت صنعتی معدنی گل گهر سیرجان و با مشارکت وزارت آموزش و پرورش با هدف تامین نیروی انسانی کارخانه فولاد راور احداث می‌شود، اظهار داشت: با احداث این هنرستان نیروی انسانی متخصص کارخانه فولاد و سایر کارخانه‌های فولاد تامین می‌شود.

وی هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را ضروری دانست و گفت: مهارت آموزی و تقویت رشته‌های فنی و حرفه و کار دانش در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تحصیل حدود ۴۰ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بیان کرد: بر اساس قانون باید حداقل ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه دوره دوم باید به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند.

وی با بیان اینکه به همت خیرین نهضت مدرسه سازی در استان کرمان راه اندازی شده است گفت: در هشت ماه اخیر تا کنون عملیات  احداث ۳۷ مدرسه به همت خیرین در استان کرمان آغاز شده است.

۱۷۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان کرمان اختصاص یافت
دریافت هرگونه وجه نقد از خانواده‌ها در مدارس کرمان ممنوع شد

به گزارش تسنیم، صبح امروز و با حضور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور مدرسه سه کلاس بنیاد برکت شهدای هفت تیر در روستای حرجند از توابع شهرستان راور نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

این مدرسه در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰  متر مربع با زیر بنای ۲۸۸ متر مربع توسط بنیاد برکت با مشارکت نوسازی مدارس استان احداث شده است.

به گزارش تسنیم طی مراسمی با حضور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان کلنگ احداث هنرستانی فنی جوار کارخانه‌ای  شهید حاج قاسم سلیمانی در راور در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع به زمین زده شد.

انتهای پیام/۵۱۱/




۴۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه استان کرمان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند

منبع: تسنــیم
? ۴۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه استان کرمان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند