۳ بنای تاریخی در جنوب کرمان با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال در حال مرمت است

نذیر کرمان/کرمان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: سه بنای تاریخی جنوب استان کرمان با اعتباری معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حال مرمت است. سعید شاهرخی امروز چهارم آذر ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: این سه بنای تاریخی شامل قلعه گلاشکرد در شهرستان فاریاب، مدرسه قدیمی دولت‌آباد […]

نذیر کرمان/کرمان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: سه بنای تاریخی جنوب استان کرمان با اعتباری معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حال مرمت است.

سعید شاهرخی امروز چهارم آذر ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: این سه بنای تاریخی شامل قلعه گلاشکرد در شهرستان فاریاب، مدرسه قدیمی دولت‌آباد اسفندقه و مقبره سالار رضا عنبرآباد می‌شود که قدمت آنها به دوره پهلوی اول، دوره صفوی و بعد از آن باز می‌گردد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: بیشترین اعتبار مرمتی به قلعه گلاشکرد تخصیص یافته که برابر با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده و برای ادامه‌دار شدن این عملیات به اعتبار زیادی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در قلعه گلاشکرد عملیات خاک‌برداری درگاه ورودی انجام شده و در حال حاضر مرمت حصار غربی در در حال اجراست، بیان کرد: اندود پشت بام مدرسه قدیمی دولت‌آباد نیز به اتمام رسیده و ازاره آجری آن در دست اقدام است.

شاهرخی تاکید کرد: به زودی تجهیز کارگاه مرمت پشت بام بنای مقبره سالار رضا انجام شده و آجر فرش زیرگنبد نیز در ادامه اجرا خواهد شد.

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمان همچنین از مرمت و احیاء قلعه کهنوج و منوجان خبر داد و خاطرنشان کرد: این عملیات مرمتی با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد ریال به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام 




۳ بنای تاریخی در جنوب کرمان با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال در حال مرمت است

منبع: ایـسنا
? ۳ بنای تاریخی در جنوب کرمان با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال در حال مرمت است