۳۹ مرکز آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی در استان کرمان افتتاح شد

نذیر کرمان/کرمان ۳۹ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی در استان کرمان با حضور معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی و برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افتتاح شد. محمد مصطفوی ۱۹ آذرماه در مراسم افتتاح نمادین این مراکز در کرمان اظهار کرد: رویکرد جدید وزارت آموزش و […]

نذیر کرمان/کرمان ۳۹ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی در استان کرمان با حضور معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی و برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افتتاح شد.

محمد مصطفوی ۱۹ آذرماه در مراسم افتتاح نمادین این مراکز در کرمان اظهار کرد: رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش درباره مراکز درمان اختلالات یادگیری تغییر کرده و این مراکز تبدیل به مراکز بزرگتر و با کارایی بیشتر با نام مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی شده‌اند.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: در این مراکز علاوه بر سنجش، آموزش دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری نیز انجام می‌شود. همچنین خدمات توانبخشی مانند کاردرمانی، گفتاردرمانی و مشاوره به دانش‌آموزانی که مشکل دارند ارائه خواهد شد. مداخله بهنگام رشدی تربیتی ویژه دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری نیز توسط این مراکز انجام می‌شود.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم گفت: این مراکز جامع، پذیرای کودکان از سن چهار سال برای سنجش خواهند بود.

رضا رضایی افزود: از ابتدای مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی، سنجش کودکان آمادگی یک یا پیش دبستانی یک که چهار و پنج ساله هستند، در این مراکز آغاز شده است.  

وی با بیان اینکه چند ماموریت مهم به مراکز جامع سنجش داده شده است، افزود: پس از سنجش، در صورت شناسایی مشکلاتی مانند دیرآموزی، اختلالات یادگیری، کم‌شنوایی و اختلالات گفتاری و رفتاری، کودک به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شود. علاوه بر سنجش و شناسایی مشکلات، کار مداخله نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام




۳۹ مرکز آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی در استان کرمان افتتاح شد

منبع: ایـسنا
? ۳۹ مرکز آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی در استان کرمان افتتاح شد