۳۵ هزار گردشگر نوروزی از آثار تاریخی و مذهبی رفسنجان بازدید کردند

کرمان- فت فتو- سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: در یک هفته اخیر آمار بازدید کنندگان از آثار باستانی و اماکن مذهبی این شهرستان ۳۵ هزار نفر ثبت شده است. به گزارش فت فتو رضا مُشکی شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان ( خانه حاج آقا علی ) در قاسم آباد رفسنجان با […]

کرمان- فت فتو- سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: در یک هفته اخیر آمار بازدید کنندگان از آثار باستانی و اماکن مذهبی این شهرستان ۳۵ هزار نفر ثبت شده است.

به گزارش فت فتو رضا مُشکی شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان ( خانه حاج آقا علی ) در قاسم آباد رفسنجان با تبریک سال نو، اظهار کرد: حوزه گردشگری در رفسنجان از ظرفیت های قابل توجه است و با توجه به غنای فرهنگی و وجود آثار گردشگری متنوع در این شهرستان، جا دارد سرمایه گذاران در این عرصه ورود کنند و این صنعت را احیا کنند و توسعه دهند.

وی افزود: در هفته اخیر و در ایام نوروز امسال ۳۵ هزار نفر از اماکن و آثار تاریخی و نیز بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در رفسنجان دیدن کردند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر از آثار باستانی و تاریخی و ۱۵ هزار از نفر اماکن مذهبی بازدید داشتند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان خاطرنشان کرد: خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی در رفسنجان است که این عمارت زیبا در هفت هزار متر مربع زیربنا در حدود ۲۵۰ سال بل در دوره قاجاریه توسط حاج آقا علی معروف به زعیم الله احداث شده است.

وی همچنین میزان اقامت گردشگران در اماکن اقامتی رفسنجان را در هفته گذشته تا کنون ۳ هزار نفر عنوان کرد و افزود: این افراد در اماکن اقامتی از جمله خانه های بومگردی، مدارس و هتل ها اسکان یافتند.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




۳۵ هزار گردشگر نوروزی از آثار تاریخی و مذهبی رفسنجان بازدید کردند

منبع: ایرنـا
? ۳۵ هزار گردشگر نوروزی از آثار تاریخی و مذهبی رفسنجان بازدید کردند