۳۵ غرفه صنایع دستی در خانه حاج آقا علی رفسنجان بر پا شد

کرمان – فت فتو – رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان از برپایی ۳۵ غرفه صنایع‌دستی در ایام نوروز ۱۴۰۱ و در خانه خشتی حاج آقا علی رفسنجان خبر داد. به گزارش روز یکشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حسن حسینی […]

کرمان – فت فتو – رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان از برپایی ۳۵ غرفه صنایع‌دستی در ایام نوروز ۱۴۰۱ و در خانه خشتی حاج آقا علی رفسنجان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حسن حسینی افزود: در این غرفه‌ها انواع مختلف صنایع‌دستی این شهرستان همچون پته‌دوزی، گلیم‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، مشبک و منبت و غیره در معرض فروش و نمایش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۳۲ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی و ۲۰ هزار زائر نیز از امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این شهرستان دیدن کرده‌اند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رفسنجان خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای پنج اقامتگاه بوم‌گردی، سه هتل و یک مهمانپذیر است که در ایام نوروز ۱۴۰۱ خدمات مناسبی به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه می‌دهد.

خانه حاج آقا علی رفسنجان با زیربنایی بالغ بر هفت هزار متر مربع و با معماری زیبا و ایرانی یکی از بزرگترین و زیباترین خانه‌های خشتی و سنتی جهان به ‌شمار می‌رود که توسط حاج آقا علی معروف به زعیم الله رفسنجانی (بزرگترین تاجر ایرانی آن دوره) در سال ۱۱۳۶ هجری خورشیدی بنا شده است.

خانه حاج آقا علی رفسنجان در سال ۱۳۷۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.  

شهرستان رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان واقع شده است.




۳۵ غرفه صنایع دستی در خانه حاج آقا علی رفسنجان بر پا شد

منبع: ایرنـا
? ۳۵ غرفه صنایع دستی در خانه حاج آقا علی رفسنجان بر پا شد