۳۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل تجهیزات پزشکی بیمارستان شهربابک نیاز است

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهربابک گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی، درمانی و امدادی این مرکز درمانی نیاز است. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از نذیر کرمان؛ رضا امین روز در گفتگویی گفت: تجهیزات بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهربابک در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد، اما با […]

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهربابک گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی، درمانی و امدادی این مرکز درمانی نیاز است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از نذیر کرمان؛ رضا امین روز در گفتگویی گفت: تجهیزات بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهربابک در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد، اما با سطح تجهیزات مرکز استان فاصله دارد و مردم شهربابک انتظار دارند سطح ارائه خدمات بالا برود.

 
رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهربابک با بیان اینکه حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی، درمانی و امدادی این مرکز درمانی نیاز است، گفت: برای تامین اعتبار خرید این تجهیزات با شرکت‌های معدنی منطقه و دانشگاه علوم پزشکی مکاتباتی انجام شده است.
 
وی اظهار کرد: دستگاه آندوسکوپی، تجهیزات اتاق عمل ارولوژی (کلیه و مجاری ادراری)، دستگاه چشم پزشکی، تجهیزات بیهوشی، نیازهای اولویت دار بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهربابک است، همچنین ناوگان ترابری این مرکز درمانی نیز فرسوده شده و نیاز به یک دستگاه آمبولانس جدید دارد.
 
رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهربابک با اشاره به فقدان برخی تجهیزات پزشکی مانند دستگاه ام آر آی در شهربابک تصریح کرد: به دلیل شاخص جمعیتی پایین، برخی تجهیزات و پزشکان به حوزه بهداشت و درمان این شهرستان تعلق نمی‌گیرد.
 
وی ادامه داد: بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی ولیعصر (عج) به ۱۰۰ هزار نفر از مردم این شهرستان خدمات رسانی می‌کند و ۱۲ پزشک عمومی و ۲۷ پزشک متخصص در این بیمارستان خدمات متنوع تخصصی را به مراجعین ارائه می‌کنند.
 
امین خاطرنشان کرد: یک پزشک متخصص مغز و اعصاب، چهار پزشک متخصص اطفال، چهار پزشک متخصص داخلی، ۲ جراح، سه متخصص زنان و سه نفر متخصص بیهوشی در بیمارستان شهربابک مشغول به فعالیت هستند که برای اضافه شدن جراح کلیه و یک جراح مغز و اعصاب نیز درخواست داده‌ایم.
 

۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان جدید شهربابک نیاز است

 
وی گفت: کلنگ بیمارستان جدید شهربابک با ظرفیت ۱۵۰ تختخواب به زمین خورده و این طرح مراحل ابتدایی کار را طی می‌کند.
 
وی ادامه داد: اعتبار اولیه برای ساخت این بیمارستان ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که با احتساب تجهیزات و در نظر گرفتن تورم، حدود ۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل آن نیاز است.
 
رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهربابک تاکید کرد: قسمت عمده ساخت این بیمارستان بر عهده شرکت ملی صنایع مس قرار دارد و دانشگاه علوم‌پزشکی نیز در این طرح مشارکت می‌کند و پیش‌بینی می‌شود این بیمارستان ظرف مدت پنج سال آینده به بهره‌برداری برسد.
 

لزوم احیای مجمع خیرین سلامت شهربابک

 
وی با بیان اینکه وضعیت سلامت و بهداشت شهرستان شهربابک مطلوب است، افزود: در زمینه شیوع کرونا نیز وضعیت فعلی این شهرستان رنگ زرد است و در سال جاری هیچ مورد فوتی در این زمینه نداشتیم.
 
امین تصریح کرد: فعالیت مجمع خیرین سلامت که در سال‌های گذشته خوب بود، اما در ۲ سال اخیر فعالیت آن کمرنگ و متوقف شده است که نیاز به احیای دوباره دارد تا به حوزه بهداشت و درمان کمک شود.

انتهای پیام/ شهربابک 




۳۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل تجهیزات پزشکی بیمارستان شهربابک نیاز است

منبع:آرمـان
? ۳۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل تجهیزات پزشکی بیمارستان شهربابک نیاز است