۳۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی عنبرآباد واگذار شد

جیرفت – فت فتو – سرپرست اداره کل بهزیستی استان کرمان از واگذاری ۳۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی عنبرآباد و افتتاح اولین مرکز توانبخشی و نگهداری پسران دارای معلولیت ذهنی بالای ۱۴ سال در سفر یکروزه خود به این شهرستان خبر داد. به گزارش فت فتو، علیرضا وحیدزاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به […]

جیرفت – فت فتو – سرپرست اداره کل بهزیستی استان کرمان از واگذاری ۳۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی عنبرآباد و افتتاح اولین مرکز توانبخشی و نگهداری پسران دارای معلولیت ذهنی بالای ۱۴ سال در سفر یکروزه خود به این شهرستان خبر داد.

به گزارش فت فتو، علیرضا وحیدزاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به آیین افتتاح ۳۱ واحد مسکونی در عنبرآباد اشاره کرد و افزود: این واحدهای مسکونی شامل ۱۰ واحد شهری و  ۲۱ واحد روستایی است.

وی ادامه داد: از این تعداد واحد مسکونی ۲۸ واحد مربوط به خانواده های دارای معلولیت و سه واحد مربوط به ایتام است.

 وی اظهار داشت: بهزیستی ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض و ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در اختیار صاحبان این واحدهای مسکونی قرار داده تا این واحدها تکمیل شوند. 

وی تصریح کرد: متراژ هر واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در عنبرآباد ۸۰ تا ۱۰۰ متر مربع است.

سرپرست بهزیستی استان کرمان به بهره برداری از اولین مرکز توانبخشی و نگهداری پسران دارای معلولیت ذهنی بالای ۱۴ سال در شهرستان عنبرآباد اشاره کرد و گفت: این مرکز با ظرفیت نگهداری ۱۰ معلول ذهنی پسر تحت نظارت بهزیستی آغاز بکار کرد.

وی افزود: در این مرکز خدمات مددکاری اجتماعی، روانشناختی پزشکی، گفتار درمانی،کار درمانی، توان پزشکی وآموزش های پیش حرفه ای به منظور ورود به محیط کارگاهی و شغلی ارائه می شود.

وی ادامه داد: این مرکز معلولان ذهنی پسر فاقد سرپرست، بدسرپرست و مجعول الهویه را نگهداری کرده و هدف این مرکز ایجاد یک محیط کوچک مشابه محیط خانه است.

وحیدزاده تصریح کرد: خانه های کوچک کارکردی همانند خانه خود مددجویان برای آن ها داشته و خدمت رسانی بهتر و مطلوبتر در این خانه ها به جامعه هدف ارایه می شود. 

وی با بیان اینکه همکاری خیرین و موسسات خیریه در ارائه خدمات تخصصی بهزیستی بسیار مهم است، افزود: امیدواریم شرکای اجتماعی بیش از پیش بویژه در مناطق محروم مشارکت کنند.

وی پایان بخش سفر یکروزه خود به شهرستان عنبرآباد را دیدار با کارکنان اداره بهزیستی این شهرستان عنوان کرد و گفت: نتیجه تلاش این افراد ایجاد شرایط بهتر زیستن برای مردم جامعه است.




۳۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی عنبرآباد واگذار شد

منبع: ایرنـا
? ۳۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی عنبرآباد واگذار شد