۳۰ درصد از واحدهای اقتصادی کرمان دچار مشکل هستند

فت فتو/کرمان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه ۳۰ درصد از واحدهای اقتصادی استان دچار مشکل هستند، گفت: این واحدها یا تعطیل هستند یا ظرفیت پایینی دارند به همین دلیل ما به دنبال این هستیم این واحدها را به واحد صنعتی در حوزه خودشان یا حوزه‌های دیگر تبدیل کنیم. مهدی […]

فت فتو/کرمان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه ۳۰ درصد از واحدهای اقتصادی استان دچار مشکل هستند، گفت: این واحدها یا تعطیل هستند یا ظرفیت پایینی دارند به همین دلیل ما به دنبال این هستیم این واحدها را به واحد صنعتی در حوزه خودشان یا حوزه‌های دیگر تبدیل کنیم.

مهدی حسینی نژاد در نشست بررسی مشکلات بانوان کارآفرین استان کرمان که در اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، بیان کرد: یکی از پتانسیل‌های خوب استان کرمان در حوزه صادرات است به طوری که ۴.۸ درصد صادرات غیر نفتی کشور توسط این استان انجام می‌شود.

وی افزود: هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه صادرات با کشورهای همسایه، هند و چین است؛ همچنین باید توجه داشت قسمت عمده مشکلاتی که توسط کارآفرینان در حوزه صادرات گفته می‌شود به دلیل ناآشنایی این افراد با قوانین صادرات است.

حسینی نژاد ادامه داد: به عنوان مثال کارآفرینان حوزه صنعت اگر کارت بازرگانی داشته باشند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان هم امکان جابه‌جایی مواد اولیه را دارند، واحدهای تولیدی هم که سقف هم ندارند.

وی اظهار کرد: دراستان همواره سعی کردیم بر اساس برنامه در حوزه صنعت، معدن و با نگاه به پتانسیل‌های استان حرکت کنیم؛ در برنامه‌های قبلی متوسط ۳ درصد رشد GDP داشتیم اما در برنامه ششم این رشد به ۱۰.۳ درصد رسیده که دلیل آن سرمایه‌گذاری‌های خوب و توجه به ظرفیت‌های استان است.

حسینی نژاد با اشاره به تبدیل استان به قطب فولاد کشور عنوان کرد: استان کرمان با توجه به این ظرفیت در حال حاضر در فرآوری مواد معدنی حتی در سطح خاورمیانه حرفی برای گفتن دارد و در تلاشیم تا در برنامه هفتم نیز با همین اهداف جلو برویم.

وی در رابطه با مشکلات بانوان کارافرین برای حضور در نمایشگاه‌ها توضیح داد: به دنبال نمایش توانمندی‌های بانوان در این حوزه هم هستیم؛ پیشنهاد ما در خصوص فروش محصولات با استفاده از سایت است اما برای فروش حضوری نیز سعی می‌کنیم اماکنی مانند مصلی امام علی (ع)، حسینیه ثارالله و سوله‌های خالی موجود در شهر را برای این کار در نظر بگیریم.

وی با اشاره به چالش‌ها و موانع زیاد در پرداخت تسهیلات تصریح کرد: جلسات کارگروه رفع موانع تسهیل هر هفته به صورت منظم در حال تشکیل است که تصمیم داریم جلسه هفته آینده را به مسائل این حوزه اختصاص دهیم.

انتهای پیام 




۳۰ درصد از واحدهای اقتصادی کرمان دچار مشکل هستند

منبع: ایـسنا
? ۳۰ درصد از واحدهای اقتصادی کرمان دچار مشکل هستند