۳۰ تیم استان کرمان، در رقابت های تولیدمحتوا شرکت می کنند

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان کرمان با اشاره به برگزاری سومین رویداد تخصصی تولیدمحتوای دیجیتال بسیج به میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: از ۹۶ تیم متقاضی شرکت در این رویداد که ارزشیابی شدند، ۳۰ تیم انتخاب و به مدّت ۳ روز به رقابت خواهند پرداخت. به گزارش فت فتو، سرهنگ حسین باقری روز یکشنبه […]

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان کرمان با اشاره به برگزاری سومین رویداد تخصصی تولیدمحتوای دیجیتال بسیج به میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: از ۹۶ تیم متقاضی شرکت در این رویداد که ارزشیابی شدند، ۳۰ تیم انتخاب و به مدّت ۳ روز به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش فت فتو، سرهنگ حسین باقری روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران در دفتر امام جمعه رفسنجان افزود: رقابت تولید محتوا صبح روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور با موضوعی که بزودی اعلام می شود آغاز به کار خواهد کرد.

وی بیان کرد: ۱۰۵ نفر در قالب ۳۰ تیم از شهرستان های رفسنجان، کرمان، رابر، انار، فهرج، راور، جیرفت و بم درباره این موضوع در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان به تولید محتوا می پردازند و اثر آن ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت انتخاب شدن، با تیم های منتخب استان های دیگر در تهران در ۲۵ آبان هفته بسیج رقابت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه این رویداد همانند خونی تازه است که بر کالبد فضای مجازی استان پمپاژ می شود افزود: این رویداد به دنبال سفارشات و منویات مقام معظم رهبری برگزار می شود که در حوزه فضای مجازی و تولید محتوا دغدغه دارند.

وی ادامه داد: معظم له این بر اشاعه و گسترش تولید محتواهای انقلابی در بستر فضای مجازی تأکید دارند تا مجالی برای رخنه دشمنان در راستای اخلال در امنیت و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی که خون های زیادی به پای آن ریخته شده نباشد.

سرهنگ باقری بیان کرد: در این رویداد استعدادهای بالقوه شناسایی و با ثبت در بانک اطلاعاتی بسیج به بالفعل تبدیل می شوند و دستگاه های دولتی و بخش خصوصی می توانند برای انجام امور خود در بستر فضای مجازی از این استعداها بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: دشمن در حال حاضر در عرصه نظامی فکر حمله را در سر ندارد بلکه سعی دارد جنگ نرم و روانی علیه مسلمانان و ایران اسلامی از طریق فضای مجازی به راه بیندازد که فعالان عرصه فرهنگی علاوه بر دفاع باید نقشه های دشمن را از قبل شناسایی و پیش بینی کنند و سپس برنامه انهدام نقشه های شوم دشمن را اجرایی کنند.

سرهنگ باقری خاطرنشان کرد: برنامه انهدام نقشه های شوم دشمن از روش تولید محتواهای انقلابی آن هم به وفور محقق می شود.

وی گفت: کتاب زندگینامه شهید کازرونی که ۳۰۰ صفحه است به شکل انیمیشن چند دقیقه ای تبدیل شده که این اثر هنری بسیار بر مخاطبان تأثیرگذار است.

سرهنگ باقری افزود: هنرمندان، می توانند متون دفاع مقدس را تبدیل به تولید محتوا کنند؛ بهتر است تولید کننده محتوا و آثار فاخر و ارزشمند باشیم زیرا تولید محتواهایی که توسط دشمن ساخته و در فضای مجازی دست به دست می شود موج منفی و ناامیدی را در جامعه رواج می دهد که راه مقابله با آن هم تولید محتواهای انقلابی است.

وی اضافه کرد: دشمن از طری فضای مجازی کوچکترین حاشیه ای را با بزرگنمایی جلوه می دهد و می خواهد ایران در عرصه های مختلف از موفقیت باز بماند، دشمن امروز دنبال اشغال جغزافیای ذهن و قلب جوانان ایرانی است و قصد دارند این قشر کارامد جامعه را بی هویت و بی اقتدار کنند.

تیم های تولید محتوایی که برای ۶۰ نفر اشتغالزایی کردند

دبیر سومین رویداد تخصصی تولیدمحتوای دیجیتال بسیج استان کرمان هم در این نشست اظهار داشت: در رویداد نخست که در سال ۹۸ برگزار شد دو تیم تولید محتوا از استان کرمان برتر شناخته شدند که توسط این تیم ها برای ۶۰ نفر شغل ایجاد شد و در سطح ملی و بین المللی آثار تولید محتوای فاخر را ایجاد می کنند.

حسین همتی بیان کرد: هدف این رویداد شناسایی استعدادهای تولید محتوا است.

وی ادامه داد: در سومین رویداد ۹۶  تیم از سراسر استان تولید محتوا در سه محور نرم افزار، پویانمایی و بازی ارسال کردند که با ارزیابی های اولیه، از این تعداد ۳۰ تیم انتخاب شدند تا در چهارشنبه ۱۲ آبان به رقابت بپردازند.

همتی تصریح کرد: این تیم ها شامل ۱۰ تیم نرم افزار، ۸ تیم موشن گرافیک، پنج تیم کلیپ سازی و هفت تیم پویا نمایی هستند.

روح الله ابوالهادی مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه نیز گفت: تولید محتوا نیاز جامعه امروز است و بیشتر مردم در فضای مجازی به انجام امور خود می پدازند در این فضا هم آثار مخرب کننده از سوی دشمن منتشر می شود هم آثار امیدوارکننده و موثر؛ که نیاز است تولید محتواهای موثر و انقلابی به فراوانی در دسترس مردم قرار گیرد تا دشمن نتواند بر مسلمانان  و ملت ایران غلبه کند.

وی افزود: مجتمع مس سرچشمه همواره حامی برنامه های فرهنگی بوده و سومین رویداد تخصصی تولیدمحتوای دیجیتال بسیج استان کرمان را هم حمایت می کند.

سومین رویداد تخصصی تولیدمحتوای دیجیتال بسیج استان کرمان به میزبانی دانشگاه ولیعصر (عج) از ۱۲ آبان شروع می شود و تا ۱۴ آبان ادامه خواهد داشت.




۳۰ تیم استان کرمان، در رقابت های تولیدمحتوا شرکت می کنند

منبع:ایرنـا
? ۳۰ تیم استان کرمان، در رقابت های تولیدمحتوا شرکت می کنند