۳٠ هزار اصله نهال در جنوب کرمان غرس شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۳٠ هزار اصله نهال جنگلی و بیابانی در روز درختکاری در جنوب کرمان غرس شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نذیر کرمان؛ قاسم رحیمی‌نیا ظهر امروز سه‌شنبه در حاشیه پروژه درختکاری گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۳٠ هزار اصله نهال در عرصه‌های […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۳٠ هزار اصله نهال جنگلی و بیابانی در روز درختکاری در جنوب کرمان غرس شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نذیر کرمان؛ قاسم رحیمی‌نیا ظهر امروز سه‌شنبه در حاشیه پروژه درختکاری گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۳٠ هزار اصله نهال در عرصه‌های منابع ملّی هشت شهرستان جنوبی غرس شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری، جمعی از مسئولان، همیاران طبیعت، تشکل‌های مردم نهاد و مردم طبیعت دوست شهرستان با حضور در کیلومتر پنج جاده گمرکان، اقدام به غرس چندین اصله نهال کردند.

وی بیان کرد: ۱۵ اسفندماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و مسئولان کشور و قشرهای مختلف مردم به‌صورت نمادین و داوطلبانه در مراسم‌های درختکاری که در عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود، اقدام به کاشت نهال می‌کنند.

رحیمی‌نیا ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع ملّی را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: هفته منابع طبيعی و روز درختکاری فرصت بسيار مناسبی برای فرهنگ‌ سازی حفظ عرصه‌های جنگلی است که بايد از اين فرصت نهايت استفاده را برد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تأکید بر طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و پویش احیای هلیل تا جازموریان گفت: در همین راستا و به منظور توسعه فضای سبز، همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۳٠ هزار اصله نهال از انواع نهال غیر مثمر از جمله اکالیپتوس، ناترک، شب خشب و شیشه شور در هشت شهرستان جنوبی با حضور مسئولان و طبیعت دوستان غرس شد.

رحیمی نیا، با اشاره به اینکه در مراسم امروز خادمیاران آستان قدس رضوی نیز در قالب پویش مژده بهار همراه و همگام با منابع طبیعی نهال غرس کردند افزود: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی در محدوده کارخانه آسفالت ۲٠ هکتار نهال کاری انجام می‌شود که امروز به صورت نمادین تعدادی از این نهال‌ها غرس شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار امیدواری کرد: با همکاری مردم و نهادهای دولتی و با توجه به‌ شعار هفته منابع طبیعی منابع طبیعی، با مشارکت مردم، برای مردم بتوانيم در اين عزم ملّی و منطقه‌ای برای توسعه فضای سبز که به حيات انسان مرتبط است گامی مؤثر برداریم.

انتهای خبر/ امیری

منبع: پایگاه تحلیلی خبری دقیانوس




۳٠ هزار اصله نهال در جنوب کرمان غرس شد

منبع:آرمـان
? ۳٠ هزار اصله نهال در جنوب کرمان غرس شد