۲ پروژه اقتصادی انجمن حمایت زندانیان کرمان در بردسیر افتتاح شد

کرمان – فت فتو – فاز دوم کارخانه آب معدنی و طرح پرورش ماهی مزرعه بعثت مربوط به انجمن حمایت زندانیان کرمان در شهرستان بردسیر افتتاح شد. به گزارش فت فتو، ۲ پروژه اقتصادی انجمن حمایت زندانیان کرمان در بردسیر با حضور رئیس کل دادگستری مدیرکل زندان های استان کرمان، امام جمعه بردسیر، و مقامات استانی و […]

کرمانفت فتو – فاز دوم کارخانه آب معدنی و طرح پرورش ماهی مزرعه بعثت مربوط به انجمن حمایت زندانیان کرمان در شهرستان بردسیر افتتاح شد.

به گزارش فت فتو، ۲ پروژه اقتصادی انجمن حمایت زندانیان کرمان در بردسیر با حضور رئیس کل دادگستری مدیرکل زندان های استان کرمان، امام جمعه بردسیر، و مقامات استانی و شهرستانی در بردسیر افتتاح شد.
زندان ابزاری برای تامین امنیت جامعه است
رییس کل دادگستری استان کرمان در این آیین ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دشمنان هر چه در توان داشته اند از سازوکارهای نظامی، کودتا، تجزیه طلبی تا  تحریم اقتصادی و … را برای زمین گیر کردن این انقلاب و نظام به کار برده اند، اما با اراده حضرت حق تمامی این توطئه ها به شکست منجر شده است.
یدالله موحد افزود: دستاوردهای انقلاب بیشمار است و البته دشواری های این مسیر نیز کم نیستند و ملت دارد با آنها دست و پنجه نرم می کند و مسیر تعالی و رشد خود ادامه می دهد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه زندان ابزاری برای تامین امنیت جامعه و مقابله با بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی است، تاکید کرد: این ابزار باید به شکل مناسب مورد استفاده قرار گیرد، زیرا زندان یک دارو است که عوارض دارد و اگر مردم، جامعه و حاکمیت از عوارض آن مراقبت نکنند و آن را کاهش ندهند، تبدیل به سمی مهلک می شود و نه تنها امنیت آور نخواهد بود بلکه تولید ناامنی نیز می کند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد: وقتی فردی به لحاظ ارتکاب جرم در معرض اتهامی قرار می گیرد و به اشکال قانونی وارد زندان می شود و به عنوان مددجو وارد زندان ها می شود یکی از مسائل جدی در رابطه با وی؛ اصلاح و بازپروری فرد به جامعه است و در این رابطه باید حس مسئولیت پذیری وی را ارتقا دهیم تا دچار یاس و ناامیدی نشود و برای دستیابی به این مهم نیز باید برنامه های آموزشی، حرفه آموزی و فرهنگی اجرایی شود.
موحد با اشاره به این مطلب که ۷۲ درصد زندانیان ما متاهل هستند، اظهارداشت: تعداد قابل توجهی از این خانواده ها بی بضاعت هستند و با ورود سرپرست خانواده به زندان، با مشکلات مضاعفی روبرو می شوند.
وی بیان کرد: ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده زندانیان به منظور کمک به خانواده های زندانیان فعال هستند و این در حالی است که این دو نهاد، هیچ اعتبار دولتی ندارند و همواره باید با اقدامات اقتصادی درآمد حاصل کرده و در اختیار افراد تحت پوشش قرار دهند. 
رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که اعضای هیات مدیره نیز افتخاری تلاش می کنند، ادامه داد: همه این خانواده ها خواهران و برادران دینی ما هستند که اگر برای کمک به معیشت، تحصیل، درمان و … آنها از ظرفیت های موجود به نحو احسن بهره برداری نشود، مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.
وی تصریح کرد: همواره تاکید داریم که خانواده زندانیان که مرتکب جرم نشده اند و لزوم حمایت از آنها اصلی پذیرفته شده است.
وی تاکید کرد: خیرانی هستند که قطعا خداوند عنایت خاصی به آنها را داشته تا بتوانند زمینه اشتغال خانواده های زندانی بی بضاعت را فراهم کنند و مایه امید این خانواده ها می شوند.
وی ضمن اشاره به راه اندازی فاز دوم کارخانه آب معدنی بردسیر، به افتتاح مزرعه پرورش ماهی نیز اشاره و بیان کرد: در این مزرعه طی ۶ ماه آینده ۵۰ تن ماهی تولید و درآمد آن در بین خانواده های نیازمند توزیع خواهد شد.
وی بیان کرد: زمینه اشتغال تعدادی از خانواده های مددجویان زندان ها نیز در کارخانه آب معدنی فراهم شده است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: خانواده های زندانیان در نبود سرپرست خانواده با چالش های فراوانی روبرو هستند و امیدواریم بتوایم از محل این فعالیت های اقتصادی به آنها کمک کنیم. 
سید مجتبی حسینی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد زندانیان استان کرمان متاهل و از این تعداد ۸۵ درصد از خانواده های آنها در شرایط دشوار زندگی هستند، گفت: ۱۱ دفتر انجمن در شهرستان های استان کرمان فعال است و تلاش می شود که این تعداد تا پایان سال جاری به ۱۳ مرکز افزایش یابد.
وی عنوان کرد: ۴۶ درصد از خانواده های زندانیان نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار گرفته اند امیدواریم تا پایان سال به ۷۵ درصد افزایش یابد.




۲ پروژه اقتصادی انجمن حمایت زندانیان کرمان در بردسیر افتتاح شد

منبع: ایرنـا
? ۲ پروژه اقتصادی انجمن حمایت زندانیان کرمان در بردسیر افتتاح شد