۲ حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در جیرفت دستگیر شدند

جیرفت – فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان از دستگیری دو حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در شهرستان جیرفت خبر داد. به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان، سرهنگ سیدعلی حسینی اظهار کرد: این دو حفار با قصد دستیابی به اشیای تاریخی در یکی از محوطه‌های باستانی (ثبت ملی) شهرستان جیرفت، […]

جیرفت – فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان از دستگیری دو حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان، سرهنگ سیدعلی حسینی اظهار کرد: این دو حفار با قصد دستیابی به اشیای تاریخی در یکی از محوطه‌های باستانی (ثبت ملی) شهرستان جیرفت، گودالی به عمق ۱.۵۰ حفر کرده بودند که با انجام یکسری تمهیدات اطلاعاتی و مراقبت‌های شبانه‌روزی توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه در این عملیات متهمان دستگیر شدند و آلات و ادوات حفاری آنها کشف و ضبط شد افزود: در انجام این‌گونه عملیات‌ها علاوه بر نیروهای انتظامی، میراث‌بانان افتخاری نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند که جای تشکر دارد.

سرهنگ حسینی اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته با توجه به فرهنگ‌سازی‌های انجام شده آمارحفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی و آثار تاریخی شهرستان جیرفت کاهش زیادی داشته است.

کد خبر ۵۲۸۸۲۲۳




۲ حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در جیرفت دستگیر شدند

منبع:مــهر
? ۲ حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در جیرفت دستگیر شدند