۲۵ هزار نفر در جنوب استان گرفتار سیل هستند

استاندار کرمان در تشریح وضعیت مناطق سیل‌زده‌ی جنوب استان گفت: «با یک دشت وسیع با روستاهای پراکنده مواجه‌ایم که امدادرسانی را سخت کرده است». به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در ستاد هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در محل فرمانداری رودبار جنوب با بیان این‌که حدود ۲۵ هزار نفر گرفتار سیل هستند و […]

استاندار کرمان در تشریح وضعیت مناطق سیل‌زده‌ی جنوب استان گفت: «با یک دشت وسیع با روستاهای پراکنده مواجه‌ایم که امدادرسانی را سخت کرده است».

به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در ستاد هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در محل فرمانداری رودبار جنوب با بیان این‌که حدود ۲۵ هزار نفر گرفتار سیل هستند و اولویت با اسکان موقت آن‌هاست، افزود: «نیازمند مساعدت ملی هستیم و تجهیزات سنگین به ویژه بیل مکانیکی نیاز اصلی است».

او افزود: «ورودی زهکلوت در محل پُل پرچم ۱۵۰ متر از جاده دچار تخریب شده است».

زینی‌وند ادامه داد: «در دو نقطه‌ی دیگر نیز جاده دچار آسیب شده که ترمیم می‌شوند اما در مجموع با تدابیری که اندیشه شد و اقدامات انجام شده، در داخل شهرها آبگرفتگی گسترده نداریم».

استاندار کرمان گفت: «ریش‌سفیدان محلی این حجم از بارندگی را غیرقابل تصور توصیف کردند و هم‌اکنون با یک دشت وسیع با روستاهای پراکنده مواجه‌ایم که امدادرسانی را سخت کرده است».

او بیان کرد: «از فرمانده نیروی زمینی ارتش برای ارسال تجهیزات به منطقه درخواست کمک کرده‌ایم».

استاندار کرمان گفت: «با دستکاری‌های انسانی در حریم رودخانه‌ها روبه‌رو هستیم و این جرم است و در ستاد مدیریت بحران باید مصوب شود با توجه به دستکاری و تجاوز به حریم رودخانه‌ها تا هر جا که لازم باشد بازگشایی شود».

زینی‌وند خاطرنشان کرد: «تاکنون ۵۱۰۰ منزل آسیب دیده و ممکن است این عدد به ۶ هزار واحد مسکونی برسد».

زینی‌وند ادامه داد: «در سیل قبل ۱۵۰۰ راس دام تلف شد و برآورد سیل اخیر نیز باید به سرعت انجام شود تا با خرید اضطراری وسایل آسیب‌دیده مانند یخچال و گاز، تحویل خانواده‌ها شود».

او ادامه داد: «در حال پهنه‌بندی منطقه‌ی سیل‌زده و انتخاب مسئول هستیم که مدیریت هر پهنه را باید برعهده داشته باشد تا مدیریت هدفمند انجام شود».

استاندار کرمان با اشاره به این‌که پول لازم به حساب شهرداری‌های زهکلوت و رودبار واریز می‌شود، گفت: «مهندسی ارتش ارسال تجهیزات را شروع کرده و هماهنگ شده تا به سمت زهکلوت بروند ضمن آن‌که اقلام خوراکی مورد نیاز امروز باید به دست مردم برسد و مدیران در منطقه مستقر باشند».

انتهای پیام




۲۵ هزار نفر در جنوب استان گرفتار سیل هستند

منبع: بــرنا
?
۲۵ هزار نفر در جنوب استان گرفتار سیل هستند