۲۰ شهرستان استان کرمان در وضعیت پرخطر قرمز هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اعلام پرخطر بودن وضعیت استان کرمان گفت: ۲۰ شهرستان این استان به رنگ قرمز درآمده‌ است. به گزارش فت فتو، محمدصادق بصیری ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با حضور اعضای شورای تأمین و نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: این جلسه به علت اهمیت […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اعلام پرخطر بودن وضعیت استان کرمان گفت: ۲۰ شهرستان این استان به رنگ قرمز درآمده‌ است.

به گزارش فت فتو، محمدصادق بصیری ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با حضور اعضای شورای تأمین و نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: این جلسه به علت اهمیت موضوع در این سطح برگزار شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان کرمان شهرستان آبی و زرد نداریم، سه شهرستان انار، عنبرآباد و فهرج در وضعیت نارنجی و ۲۰ شهرستان ارزوئیه، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهربابک، فاریاب، قلعه گنج، کرمان، کوهبنان، کهنوج، منوجان و نرماشیر در وضعیت پر خطر قرمز کرونایی هستند که از این تعداد تعدادی با رنگ قرمز پررنگ بر روی نقشه مشخص شده‌اند.

بصیری با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری همیشه راهگشا بوده است، اظهار کرد: با توجه بیانات رهبری باید آرایش جدیدی در برابر موضوع کرونا که مسئله اول کشور است، ایجاد کنیم و شیوه نامه جدید و مستحکمی لازم است و نیروهای نظامی باید به کمک کادر درمان بیایند.

وی افزود: بنا به درخواست رهبر باید موضوع بازار سیاه داروهای کرونا بررسی و حل شود و با عاملان برخورد شود چرا که آمار و تلفات بسیار دردناک بوده خستگی شدید مجموعه درمانی بسیار نگران کننده است و باید کار جهادی انجام شود و مردم ۱۰۰ درصد شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه رنگ بندی دلالت بر شکنندگی، شدت و گسترش شیوع کرونا دارد، گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی باید عزم ملی برای مقابله با کرونا به وجود بیاید و همه شخصیت‌ها که حقوقی و چه حقیقی باید فعال باشند. اقناع افکار عمومی باید به صورت جدی صورت بگیرد. معوقات کادر درمانی و بهداشتی حتماً باید پرداخت شود و ترمیم کادر درمان و بهداشت باید از طرق مختلف صورت بگیرد.

بصیری ادامه داد: با توجه به آمار اعلامی از واکسن‌هایی که تا ماه آینده در کشور خواهیم داشت به موازات آن واکسیناسیون سرعت می‌گیرد.

وی با اشاره به اعلام تعطیلی از روز دوشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده افزود: به هیچ عنوان نباید محدودیت‌های تردد نقض بشود، این تعطیلی عمومی و مطلق در کل کشور خواهد بود و هیچ گونه مجوز ترددی مگر در مواقع ضروری و خاص صادر نخواهد شد.

وی همچنین در مورد داروهای بیماران کرونایی گفت: قرار شده است داروهای بیماران کرونایی فقط در داروخانه‌های خاصی توزیع نشود و توزیع آنها در دیگر داروخانه‌ها نیز انجام بپذیرد.




۲۰ شهرستان استان کرمان در وضعیت پرخطر قرمز هستند

منبع: تــابناک
? ۲۰ شهرستان استان کرمان در وضعیت پرخطر قرمز هستند