۲۰ دفتر حمایت از کودکان و زنان آسیب‌دیده در سطح استان کرمان فعال است

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر ۲۰ دفتر حمایت از کودکان و زنان آسیب‌دیده در حوزه‌های قضایی سراسر استان و شهر کرمان در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ۲۴ مهرماه در نشست هم اندیشی مسئولان قضائی استان کرمان با موضوع بررسی مشکلات دفاتر حمایت از […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر ۲۰ دفتر حمایت از کودکان و زنان آسیب‌دیده در حوزه‌های قضایی سراسر استان و شهر کرمان در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ۲۴ مهرماه در نشست هم اندیشی مسئولان قضائی استان کرمان با موضوع بررسی مشکلات دفاتر حمایت از حقوق کودکان و زنان آسیب‌دیده اظهار کرد: برنامه شناسایی و حمایت از زنان، اطفال و نوجوانان در معرض آسیب و آسیب‌دیده در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ دفتر حمایت از کودکان و زنان آسیب‌دیده در حوزه‌های قضایی سراسر استان و همچنین شهر کرمان در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند، افزود: باید از ظرفیت مشاوران خانواده درشعب دادسرا و دادگاه‌های خانواده و دادگاه‌های ویژه کودکان و اطفال استفاده شود.

حمیدی بیان کرد: بایستی پیگیری‌های لازم برای ایجاد فضای مناسب فعالیت دفاتر حمایت از زنان در دادستانی مرکز استان و سایر حوزه‌های قضایی در دستور کار قرار گیرد و ملزومات، امکانات و تجهیزات مورد نیاز این دفاتر فراهم شود.

همچنین سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در این نشست بر لزوم اجرای برنامه‌های حمایت از کودکان و زنان آسیب‌دیده تاکید کرد و افزود: لازم است اطلاع‌رسانی در خصوص راه‌اندازی دفاتر حمایت توسط رسانه‌ها انجام شود.

وی بر غربالگری زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی از سوی دستگاه‌های متولی تاکید و اظهار کرد: در دفاتر حمایت، بررسی مشکلات و آسیب‌های ناشی از مشکل در زنان شناسایی و سپس بهترین راهکار برای رسیدگی و رفع مشکل آنها ارائه می‌شود.

انتهای پیام




۲۰ دفتر حمایت از کودکان و زنان آسیب‌دیده در سطح استان کرمان فعال است

منبع: ایـسنا
? ۲۰ دفتر حمایت از کودکان و زنان آسیب‌دیده در سطح استان کرمان فعال است