۲۰۵ شهید سلامت در جریان کرونا دادیم/ ایجاد رشته هنردردانشگاه‌های علوم پزشکی

وزیر بهداشت در کرمان گفت: درآینده نزدیک رشته هنرپزشکی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد خواهیم کرد. به گزارش فت فتو از کرمان، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ودرمان درنخستین جشنواره فیلم سلیمان سلامت در کرمان گفت: اعتقاد ما در دولت این است روح حاج قاسم وشهدا حامی دولت است ومی تواند ما را کمک کند. او […]

وزیر بهداشت در کرمان گفت: درآینده نزدیک رشته هنرپزشکی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش فت فتو از کرمان، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ودرمان درنخستین جشنواره فیلم سلیمان سلامت در کرمان گفت: اعتقاد ما در دولت این است روح حاج قاسم وشهدا حامی دولت است ومی تواند ما را کمک کند.

او افزود: تاریخ پزشکی ما وتاریخ زحمات ما به این دوسال ختم نمی‌شود، به قول رهبر انقلاب که فرمود کشوردارای هویت است در زمان‌های مختلف خودش را نشان می‌دهد.

وزیربهداشت اظهار کرد: در دفاع مقدس نیرو‌های پزشکی ما تاریخ پرشکوهی را همراه با دیگر رزمندگان ساخته اند، ولی متاسفانه این‌ها خیلی ثبت وضبط نشده، ولی با تاکید رهبری باید این‌ها بازخوانی شده تا جای بین جلاد وکسی که مظلوم است عوض نشود.

عین اللهی گفت: در دفاع مقدس گروه‌های پزشکی در خط مقدم وحتی جلوی خط خدمات زیادی ارائه کرده و شهدا زیادی را هدیه کرد وجانبازانی که هنوز هستند و این حماسه همچنان ادامه دار است.

او بیان کرد: درتهاجم شیمیایی دشمن ناجوانمردانه‌ترین تهاجم بود که گروه سلامت بودند که به ایده‌های جدید توانستند وضعیت بیماران را نظارت کنند ما عده زیادی کادر پزشکی شیمیایی داریم که در آن لحظات بیماران را نجات دادند خودشان بیمار شدند.

او با بیان اینکه این ضعف تاریخی باید جبران شود افزود:، اما کرونا علی رغم اینکه فاجعه‌ای در دنیا بود مثل اینکه غباری از کشور‌ها کنار زد و واقعیت کشور‌ها را نشان داد کسانی که توانستند کرونا را مهار کنند کشور‌های قدرتمندی هستند وخیلی کشور‌هایی که ادعای پیشرفت داشتند مثل امریکا، آلمان، انگلیس وایتالیا که بیماران روی زمین ماندند.

او تصریح کرد: کشور ما در قضیه کرونا قدرت واقعی خود را نشان داد قدرت هر کشورمردمش است.

او گفت: در دفاع مقدس با قدرت مردم سربلند بیرون آمدیم، بعد چند سال تحریم ناجوانمردانه می‌بینیم مردم ما با قدرت ایستادند.

وزیربهداشت بیان کرد: حاج قاسم چرا حاج قاسم شد، چون مردمی بود وبا مردم بود خیلی سپهبد‌ها و سران نظامی دنیا را دیدید هچ قدرتی ندارند، ما درواکسیناسیون قدرت مردم را نشان دادیم.

او در خصوص واکسیناسیون بیان کرد: در شروع دولت ۵ میلیون واکسن کرونا انجام شده بود وبه بهانه‌های مختلف مانند برجام و تحریم‌ها انجام نمی‌شد، ولی وقتی همه پایگاه‌های بسیج، هیات‌ها و مدارس پای کار آمدند.

عین اللهی اظهار کرد: ما در وزارت بهداشت اگر می‌خواستیم واکسیناسیون را انجام دهیم بیش از یک ونیم سال طول می‌کشید ما در روز حدود ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تزریق داشتیم در هفته ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار به اندازه کل جمعیت امارات عربی تزریق داشتیم این فقط قدرت مردم بود.

او تصریح کرد: این جمعی که گردهم آمده اند در راستای اوامررهبری بود که فرمودند چرا فعالیت کادرپزشکی را نشان نمی‌دهید درنتیجه این جشنواره فیلم  را راه انداختند.

وزیر بهداشت بیان داشت: کادرپزشکی ما امتحان ما خوبی پس داد همه از پزشک وپرستار تلاش کردند وتاریخ را عوض کردند تا قبل کرونا دشمن دنبال تخریب کادر پزشکی بود درحالی که یکی از موفقیت‌های ما بعد انقلاب کادر پزشکی بودند.

عین اللهی گفت:امروزه بسیاری خدمات انجام می‌شود دشمن همیشه نقاط قوت ما را دنبال می‌کند، دشمن این را دنبال می‌کرد، اما کرونا نشان داد که این گروه خدمات شان نمایش داده شد.

وزیر بهداشت بیان کرد: آغوش ما بروی هنرمندان باز است وظیفه روابط عمومی با هنرمند روبرو شود والا در علم هم داریم سکولار برخورد می‌کنیم هنر باید بیاد خدمات را نشان دهد ما ازهمه دانشگاه‌ها خواهش می‌کنیم از هنرمندان در مناطق مختلف استفاده کنند.
او تاکید کرد: وظیفه ما تامین سلامت مردم است امروز دانشمندان بزرگی در کشور داریم، نخبگان را ارج می‌نهیم وما این کیفیتی که در علوم پزشکی در کشور ما ایجاد شده باید بیشتر انجام دهیم وحرکت ما به سمت مرجعیت علمی برود و در مرجعیت علمی نقش داشته باشیم.

او تصریح کرد: در گام دوم انقلاب مدنظررهبری نیاز به الگو‌های موفق داریم حاج قاسم کسی است که الگوی ماست، ما در بخش کرونا تا امروز ۲۰۵ شهید را داشتیم، کسانی که تا لحظه آخر پای بیماران ایستادند وکار کردند.

وزیر بهداشت بیان کرد: مژده بدهیم رشته هنرعلوم پزشکی را ایجاد خواهیم کرد، در شورای گسترش این را مدنظر داریم این جشنواره درخواست ما است که سالانه برگزار شود.

عین اللهی تاکید کرد: این جشنواره شروع خوبی است تبریک می‌گوییم به بانیان کار در کرمان با نام حاج قاسم سلیمانی زیبا است اکنون کرمان قله کشور است و حاج قاسم سرباز واقعی امام زمان بود ما همیشه از روح بلند وی امداد می‌طلبیم.

انتهای پیام/ح




۲۰۵ شهید سلامت در جریان کرونا دادیم/ ایجاد رشته هنردردانشگاه‌های علوم پزشکی

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? ۲۰۵ شهید سلامت در جریان کرونا دادیم/ ایجاد رشته هنردردانشگاه‌های علوم پزشکی