۱۶۲ میلیارد تومان اراضی ملی جنوب کرمان آزاد شد

جیرفت – فت فتو – فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از رفع تصرف ۱۶۲ میلیارد تومانی اراضی ملی منطقه جنوب کرمان از دست متصرفان با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ماموران این یگان خبر داد. سرهنگ خانباز امیرافضلی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو […]

جیرفت – فت فتو – فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از رفع تصرف ۱۶۲ میلیارد تومانی اراضی ملی منطقه جنوب کرمان از دست متصرفان با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ماموران این یگان خبر داد.

سرهنگ خانباز امیرافضلی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو اظهار داشت: این اراضی رفع تصرف شده ۸۱ هکتار بود که شامل ۴۴ هکتار در شهرستان کهنوج و ۳۷ هکتار در شهرستان فاریاب است.

وی ادامه داد: این اراضی ملی توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بودند که در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال این میزان اراضی ملی از دست سودجویان خارج شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان  با بیان اینکه هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم است، مجازات هایی چون حبس و پرداخت خسارت را در انتظار افراد متجاوز دانست.

سرهنگ خانباز امیرافضلی از برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی خبر داد و خواستار مشارکت بیشتر مردم در این زمینه شد.

وی تصریح کرد: مردم هرگونه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی و حفر چاه غیرمجاز در اراضی ملی را به شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ دهند.

سرهنگ امیرافضلی ادامه داد: با اطلاع‌رسانی به موقع مردم از ورود خسارت ‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری می شود.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.




۱۶۲ میلیارد تومان اراضی ملی جنوب کرمان آزاد شد

منبع: ایرنـا
? ۱۶۲ میلیارد تومان اراضی ملی جنوب کرمان آزاد شد