۱۵ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر بم واگذار شد

کرمان-فت فتو- فرماندار بم گفت: ۱۵ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر کوچ رو در مناطق مختلف این شهرستان واگذار شد. به گزارش فت فتو هادی شهسوارپور روز چهارشنبه در مراسم تحویل این سامانه های خورشیدی افزود: اعتبار این سامانه ها یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت نیروی برق تامین شده […]

کرمان-فت فتو- فرماندار بم گفت: ۱۵ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر کوچ رو در مناطق مختلف این شهرستان واگذار شد.

به گزارش فت فتو هادی شهسوارپور روز چهارشنبه در مراسم تحویل این سامانه های خورشیدی افزود: اعتبار این سامانه ها یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت نیروی برق تامین شده است.

به گفته وی همچنین هرکدام از این سامانه ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارند که بخشی از انرژی موردنیاز عشایر را تامین می کند.

فرماندار بم بیان کرد: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل ها از سوی عشایر پرداخت و مابقی آن توسط شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان تامین شده است.

شهسوارپور اظهارداشت: یکی از اولویت‌ها برای جامعه عشایر، تأمین و توسعه پنل‌های خورشیدی است و ایجاد و استقرار پنل‌های خورشیدی در بین عشایر کمک شایانی در خدمات‌رسانی به این قشر می‌کند.

فرماندار بم تاکید کرد: عشایر نباید ماهیت اصلی خود را از دست بدهند و آنچه در خدمات رسانی عشایری باید صورت بگیرد قطعا اتفاق خواهد افتاد.

سامانه های پنل خورشیدی می توانند انرژی خورشید را دریافت و آن را به الکتریسیته تبدیل کنند که برای مصرف تجاری و مسکونی قابل استفاده باشد.

به گزارش فت فتو این سامانه های خورشیدی  به عشایر مناطق دشت دریجان، اناران و گوک توسط شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان واگذار شده است.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان واقع شده است.




۱۵ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر بم واگذار شد

منبع:ایرنـا
? ۱۵ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر بم واگذار شد