۱۴۵ هزار رفسنجانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

کرمان – فت فتو – رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان گفت: بیمه سلامت، ۱۴۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان را زیر چتر حمایتی خود قرار داده که از این تعداد هشت هزار و ۵۰۰ نفر مددجوی بهزیستی و یا از جانبازان بنیاد شهید هستند. محسن بیجامی روز یکشنبه که توسط بهزیستی رفسنجان در راستای […]

کرمان – فت فتو – رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان گفت: بیمه سلامت، ۱۴۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان را زیر چتر حمایتی خود قرار داده که از این تعداد هشت هزار و ۵۰۰ نفر مددجوی بهزیستی و یا از جانبازان بنیاد شهید هستند.

محسن بیجامی روز یکشنبه که توسط بهزیستی رفسنجان در راستای مناسب سازی محیط اداره بیمه سلامت مورد تقدیر قرار گرفت در حاشیه این برنامه به خبرنگار فت فتو افزود: در مجموع ۹۰ درصد از مددجویان بهزیستی و نیز ۹۰ درصد از جانبازان دوران دفاع مقدس که دچار معلولیت شدند از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: بیمه سلامت برای دسترسی بهتر مددجویان بهزیستی و جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت پوشش بیمه سلامت، مناسب سازی ساختمان این اداره را در دستور کار خود قرار داد.

رئیس بیمه سلامت رفسنجان اظهار داشت: بیمه سلامت با همکاری و نظارت کارشناس اداره بهزیستی سعی کرد مناسب سازی محیط اداره بیمه سلامت را طوری اجرا کنیم که این معلولان دغدغه ای در دریافت خدمات بیمه ای نداشته باشند.

وی افزود: ایجاد رمپ، اصلاح ورودی اداره، همسطح سازی جهت تسهیل در عبور و مرور معلولان، ایجاد نخستین پارکینگ ویژه معلولان در شهرستان و دیگر خدمات از جمله ضوابط مناسب سازی بود که در این اداره انجام شد تا معلولان بتوانند به راحتی و بدون مانع خدمات بیمه ای را دریافت کنند.

بیمه شده های سلامت شهری به پزشک خانواده مراجعه کنند

بیجامی همچنین در بخش دیگر از این مصاحبه به موضوع پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: شهرنشینانی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، لازم است قبل از اقدام به درمان به پزشک خانواده مراجعه کنند و تشکیل پرونده بدهند.

وی افزود: پایش سیستم اداری بیمه سلامت نشان می دهد بیشتر افرادی که بیمه سلامت هستند به پزشک خانواده مراجعه نمی کنند و پرونده ای ندارند.

رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان تصریح کرد: در سطح شهر تعدادی پزشک خانواده وجود دارد که مردم برای تشکیل پرونده و کنترل سلامت جسمی، روحی و روانی باید به آن ها مراجعه و خود را درمان کنند و اگر نیاز به مراجعه به متخصص باشد همان پزشک خانواده ارجاع می دهد و از وضعیت بیمار خود به طور کامل آگاه است.

 وی گفت: بیمه شده های روستایی نیز به مراکز بهداشتی که مراجعه می کنند و پرونده سلامت برای آن ها تشکیل می شود.

۱۴۵ هزار رفسنجانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

در ادامه عباس بلندی رئیس اداره بهزیستی رفسنجان نیز از خدمات مناسب سازی مسئول بیمه سلامت رفسنجان قدردانی کرد و گفت: این اداره  با مناسب سازی محیط اداره توانسته رضایتمندی معلولان را در دریافت خدمات این بیمه جلب کند.

وی از مسئولان ادارات، بانک ها و نهادهای دیگر خواست مناسب سازی محیط را اجرا کنند تا قشر معلولان نیز بتوانند به خوبی خدمات نهادهای مختلف را بدون مانع دریافت کنند.

بهزیستی رفسنجان حدود پنج هزار مددجوی دارای معلولیت ذهنی، حرکتی و روانی را تحت پوشش دارد و خدمات به آن ها ارائه می کند.




۱۴۵ هزار رفسنجانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

منبع:ایرنـا
? ۱۴۵ هزار رفسنجانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند