۱۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره کالا و محصولات فرهنگی جنوب کرمان ارسال شد

جیرفت – فت فتو – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از ارسال ۱۴۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی جنوب کرمان خبر داد. حسین اسحاقی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو هدف از برگزاری نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی جنوب کرمان را معرفی ظرفیت‌ها، آثار […]

جیرفت – فت فتو – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از ارسال ۱۴۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی جنوب کرمان خبر داد.

حسین اسحاقی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو هدف از برگزاری نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی جنوب کرمان را معرفی ظرفیت‌ها، آثار سنتی و بومی و شناسایی استعدادها با محوریت هدایای فرهنگی و عروسک های بومی اعلام کرد.

وی ادامه داد: محورهای این جشنواره هدایای فرهنگی و عروسک با محوریت فرهنگ بومی جنوب کرمان اعلام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: هدایای فرهنگی شامل صنایع دستی، بومی و سنتی  جنوب این استان شامل انواع حصیر، گلیم و خوس بافی، زی دوزی، گلابتون، سوزن دوزی بلوچ، پته و عروسک های بومی و محلی این منطقه است.

وی با بیان اینکه تاریخ اولیه برگزاری جشنواره کالا و محصولات فرهنگی ۲۸ دی ماه اعلام شده بود، اظهار داشت: با توجه به استقبال بالای شرکت‌کنندگان از این جشنواره مهلت ارسال آثار تمدید و اختتامیه این رویداد بزرگ فرهنگی ۱۳ بهمن‌ماه در شهرستان جیرفت برگزار می شود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را هفتم بهمن ماه دانست و آدرس ارسال آثار را Jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار داشت: نتایج داوری آثار جشنواره هدایای فرهنگی و عروسک جنوب کرمان ۱۱ بهمن ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره همزمان با هفتمین دوره جایزه فیروزه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.




۱۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره کالا و محصولات فرهنگی جنوب کرمان ارسال شد

منبع: ایرنـا
? ۱۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره کالا و محصولات فرهنگی جنوب کرمان ارسال شد