۱۳۰ قطعه زمین ارزان قیمت به جوانان روستانشین فهرج واگذار می‌شود

رئیس بنیاد مسکن فهرج از واگذاری ۱۳۰ قطعه زمین ارزان قیمت به جوانان روستانشین این شهرستان، طی سال جاری خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ محمدصادق پاکزاد به مناسب سالروز تاسیس بنیاد‌مسکن، طی گفتگو با خبرنگار ما، عملکرد سال ۱۴۰۱ و اهداف سال ۱۴۰۲ این نهاد را تشریح کرد. وی در ابتدا با […]

رئیس بنیاد مسکن فهرج از واگذاری ۱۳۰ قطعه زمین ارزان قیمت به جوانان روستانشین این شهرستان، طی سال جاری خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ محمدصادق پاکزاد به مناسب سالروز تاسیس بنیاد‌مسکن، طی گفتگو با خبرنگار ما، عملکرد سال ۱۴۰۱ و اهداف سال ۱۴۰۲ این نهاد را تشریح کرد.

وی در ابتدا با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام و شهدا بیان کرد: یکی از فرمان‌های تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۵۸، تأسیس حساب ۱۰۰ و یا بنیاد مسکن به منظور تامین مسکن محرومان بویژه روستاییان عزیز بود.

پاکزاد افزود: از جمله وظایف این نهاد، مطالعه و بررسی نیازمندی‌های مسکن محرومین در روستا و شهر با مشارکت و همکاری و خودیاری مردم و دستگاه‌های مختلف، تهیه طرح مجتمع‌های زیستی و واحد‌های مسکونی ارزان قیمت و مسکن روستایی و شهری، تهیه زمین مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های بنیاد و آماده‌سازی آن‌ها، کمک در جهت تامین مصالح ساختمانی کشور به ویژه بخش مسکن و نظارت بر پرداخت و مصرف وام‌های قرض الحسنه مسکن روستایی و وام های ارزان قیمت شهری می‌باشد.

رئیس بنیاد مسکن فهرج همچنین به اقدامات بنیاد مسکن اشاره و اظهار کرد: صدور اسناد روستایی و شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، تامین زمین در روستاها، بهسازی مسکن روستایی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در قالب نهضت ملی مسکن از جمله اقدامات بنیاد مسکن است.

وی در ادامه به اهم فعالیت های سال ۱۴۰۱ و اهداف سال ۱۴۰۲ اشاره و بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۵۰۰ تن قیر رایگان جهت آسفالت ۶۵ هزار متر مربع جذب کردیم که در این بخش، هدف‌گذاری امسال ۹۰۰ تن قیر است.

پاکزاد از دهیاران خواست هر چه زودتر در بخش آماده‌سازی زمین و انتخاب پیمانکار تسریع کنند تا زمینه جذب ۹۰۰ تن قیر رایگان در جهت ۱۱۰ هزار متر مربع آسفالت قیر مشارکتی فراهم شود.

رئیس بنیاد مسکن فهرج پیرامون پیگیری اجرای طرح‌های ملی گفت: در این زمینه، ما امسال ۴ پروژه ملی همراه با قیر رایگان در دو بخش نگین و مرکزی پیشنهاد داده‌ایم که تاکنون اعتبارات چند روستا جذب شده است.

وی افزود: بطور کلی میتوان گفت، تاکنون اعتباری بالغ بر ۳ و نیم میلیارد تومان همراه با قیر رایگان جذب و تخصیص پیدا کرده است و ان شاءالله بزودی انجام خواهد شد.

پاکزاد در ادامه پیرامون پیگیری و تهیه طرح‌های هادی شهرستان گفت: ما خوشبختانه به جز ۳ روستا در دیگر روستاهای بالای ۲۰ خانوار، طرحهای هادی را انجام داده ایم که ۳ روستای باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارند.

رئیس بنیاد مسکن فهرج تأکید کرد: روستاهای زیر ۲۰ خانوار را نیز ما هدف گذاری کرده‌ایم که تاکنون از ۵۴ روستای زیر ۲۰ خانوار، ۵۰ درصد یعنی ۲۵ روستا طرح تهیه شده یا در حال انجام است.

وی ادامه داد: در بخش صدور اسناد روستایی، ما سال گذشته با همکاری اداره ثبت اسناد، ۱۱۰ فقره سند روستایی را صادر و در اختیار مردم روستاها قرار دادیم که امسال هم هدف‌گذاری بر ۳۰۰ فقره سند می‌باشد.

پاکزاد  در ادامه از صدور ۱۳۳ فقره سند مسکن مهر بعنوان یکی از اقدامات بسیار خوب بنیاد مسکن در سال گذشته یاد کرد و گفت: تقریبا در بخش مسکن مهر، ۶۲ قطعه زمین خالی است که می‌توانیم در اختیار متقاضیان طرح قرار بدهیم.

رئیس بنیاد مسکن فهرج با اشاره به ثبت‌نام و تایید صلاحیت ۱۰۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: امسال نوید این را می‌دهیم روزهای خوبی برای اجرای این طرح در شهرستان فهرج داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما مشکل زمین نداریم و می‌توانیم زمین‌های بیشتری از مسکن شهرسازی تحویل و در اختیار متقاضیان بگذاریم.

پاکزاد همچنین پیرامون تملک اراضی روستایی و شهری اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته، ۲۲۰ هکتار زمین در روستاها جهت مسکن ارزان قیمت از منابع طبیعی تملک کردیم که این زمین‌های ارزان قیمت در اختیار مسکن جوانان روستاها قرار داده می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن فهرج اضافه کرد: امسال هم هدف‌گذاری ما بالای ۳۰۰ هکتار زمین است و ان شاءالله در سال جاری زمین‌های ملی که در طرح‌های هادی هستند با هماهنگی و همکاری منابع طبیعی تملک و در اختیار جوانان قرار خواهیم داد.

وی گفت: در زمینه واگذاری زمین در روستاها ما سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۵ قطعه زمین در روستاها واگذار شده و امسال هدف‌گذاری ما ۱۳۰ قطعه زمین جهت واگذاری مسکن ارزان قیمت برای جوانان است.

پاکزاد در ادامه از واگذاری زمین ارزان قیمت و وام با درصد پایین به افراد واجد‌شرایط بعنوان یکی از اقدامات مستمر بنیاد مسکن نام برد و بیان کرد: هدف‌گذاری امسال ما واگذاری ۱۳۰ فقره زمین و وام با شرایط اعلامی به متقاضیان است.

رئیس بنیاد مسکن فهرج اضافه کرد: از محل فروش زمین‌های ارزان قیمت ۵۰ درصد درآمد واگذاری زمین به خود روستا برمیگردد که بطور مثال در همین رابطه سال گذشته در دو روستا از محل فروش زمین‌های ارزان قیمت دو پارک در روستای اسدآبادانگوری و دهنوبهزادی احداث و در درحال اجرا می‌باشند.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در بخش مسکن شهری اشاره و اظهار کرد: در این بخش طی سال گذشته، ۳۰ فقره وام در شهر فهرج از وام های قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان قرار دادیم.

پاکزاد افزود: امسال هم برای افرادی که خودمالک باشند یعنی زمین داشته باشند مشکل اعتبار نداریم و با همکاری بانک‌های شهرستان، وام‌های قرض‌الحسنه را به افراد واجد شرایط واگذار می‌کنیم.
 
رئیس بنیاد مسکن فهرج اظهار کرد: خوشبختانه در بخش مسکن روستایی سال گذشته، ۲۸۰ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی که ۲۳۰ مورد جذب کامل شد را در اختیار متقاضیان جهت ساخت مسکن قرار دادیم.

وی اضافه کرد: امسال هدف‌گذاری ما ۴۰۰ فقره وام ۲۰۰ میلیونی است که خوشبختانه تاکنون ۱۵۰ فقره آن جذب شده است که جای دارد از بانک‌ها در راستای همکاری با بنیاد مسکن تشکر کنم.

پاکزاد گفت: در بخش مسکن شهری و‌ در راستای شعار دولت محترم و همچنین قانون نهضت ملی مسکن، ۴۵ قطعه زمین همراه با وام ۳۰۰ میلیون تومانی با اولویت اقشار کم درآمد نهادهای حمایتی قرعه کشی شده و پیمان کار بومی نیز انتخاب کردیم و در مرحله اجرای کار هستند. 

رئیس بنیاد مسکن فهرج همچنین در رابطه با اجرای زمین‌های چمن گل هندبالی بیان کرد: در این راستا سال گذشته با حضور استاندار محترم، زمین چمن روستای برج معاذ را به بهره‌برداری رساندیم و امسال نیز با هماهنگی فرماندار محترم، اجرای ۱ زمین چمن گل هندبالی دیگر نیز در دستور کار است.

وی در پایان با قدردانی از مدیرکل بنیاد‌ مسکن، نماینده مردم شرق استان، امام جمعه و فرماندار بواسطه حمایت از مجموعه بنیاد مسکن تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع یکی از کارهایی است که بنیاد مسکن طی سال‌های اخیر سرلوحه کار خود قرار داده است.

پاکزاد گفت: طی سنوات گذشته سعی کرده‌ایم نیازهای شهرستان فهرج را احصا کنیم و در جهت رفع مشکلات مردم عزیز روستا و شهر فهرج اقدامات مؤثری را انجام بدهیم.

انتهای خبر/عباسزاده




۱۳۰ قطعه زمین ارزان قیمت به جوانان روستانشین فهرج واگذار می‌شود

منبع:آرمـان
? ۱۳۰ قطعه زمین ارزان قیمت به جوانان روستانشین فهرج واگذار می‌شود