۱۳هزار مگاوات ناترازی تولید و مصرف برق داریم/۲۰۰۰ میلیارد پروژه را با سفر رئیس جمهور افتتاح می‌کنیم

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان‌، گفت: دو هزار میلیارد تومان پروژه تامین برق در سفر رئیس جمهور به استان کرمان افتتاح می‌شود. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ حمیدرضا حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: وضعیت شبکه برق استان کرمان در رابطه بابخش انتقال و فوق‌توزیع از ولتاژ ۶۳  تا […]

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان‌، گفت: دو هزار میلیارد تومان پروژه تامین برق در سفر رئیس جمهور به استان کرمان افتتاح می‌شود.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ حمیدرضا حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: وضعیت شبکه برق استان کرمان در رابطه بابخش انتقال و فوق‌توزیع از ولتاژ ۶۳  تا ۴۰۰ کیلو ولت بر عهده برق منطقه‌ای استان کرمان است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان افزود: ما متولی نگهداری و برنامه‌ریزی برای توسعه  خطوط هستیم که بیش از ۹ هزار کیلومتر خطوط برق را داریم و ۱۴۳ ایستگاه انتقال فوق‌توزیع داریم.

وی ادامه داد: شبکه برق کرمان ۹ هزار کیلومتر مدار خط ۲۳۰،۴۰۰، ۱۳۲ و ۶۳ کیلو ولت را داراست که با اتصال به ۱۴۳ پست انتقال فوق‌توزیع برق ارتباط بین نیروگاه‌ها، شبکه سراسری و شبکه توزیع را برقرار می‌کنند.‌

حبیبی تاکید کرد: خطوط نام برده برای بیش از یک میلیون و سیصد هزار مشترک استان تامین می کند و تولید نصب شده بیش از ۴ هزار مگاوات در انوع نیروگاه‌ها از جمله سیکل ترکیبی، برق‌آبی، نیروگاه‌های تجدید‌پذیر و نیروگاه‌های دیزلی و تولید پراکنده است.

مدیر عامل برق منطقه‌ای اذعان کرد: مصرف استان نزدیک به ۳ هزار مگاوات است که عمدتا مصرف صنعتی است  زیرا بیش از ۴۵ درصد مصرف استان به بخش صنعت اختصاص دارد و مابقی آن به بخش کشاورزی، تجاری خانگی و مصارف عمومی است.

وی اذعان کرد: وضعیت شبکه استان و وضعیت تولید و مصرف استان بالانس خوبی دارد و مشکل حادی در تامین بار مشترکین نداریم، اما به دلیل‌ ناترازی که در کشور وجو دارد که برای استان کرمان ۱۳ هزار مگاوات ناترازی برق داریم، یعنی تولید کمتر ار مصرف است  ما مجبوریم مدیریت مصرف را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اعمال قطعی برق برنامه‌ریزی شده برای مشترکین خانگی از سوی وزارت نیرو نداریم، بیان کرد: هیچ برنامه‌ای برای قطعی برق مشترکین خانگی در استان کرمان نداریم مگر حوادثی که به علت فشار بار رخ دهد.

 
حبیبی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف برای مشترکین پرمصرف پیش‌بینی شده، گفت: مشترکینی که اصرار بر مصرف برق زیاد دارند، حتماً برای برقراری عدالت اجتماعی در طرح قرار می‌گیرند.
 
وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی متناسب با میزان پروانه برداشت آب از چاه کشاورزی برق مشترکین تامین می‌شود، افزود: در بخش صنعت در سه موضوع صنایع کوچک، بزرگ و صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی شده است.
 
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان‌ با بیان اینکه برق صنایع کوچک اصلاً قطع نمی‌شود، ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی یک روز در هفته بار مصرفی محدود شده که با هماهنگی در طول روز انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه صنایعی که در دو سال گذشته اقدام به احداث نیروگاه کردند از برنامه قطعی برق خارج شدند، گفت: تمام تلاش ما برای تامین برق مورد نیاز و تحقق شعار سال به‌عنوان رشد تولید است.
 
حبیبی با بیان اینکه دو هزار میلیارد تومان پروژه تامین برق در سفر رئیس جمهور به استان کرمان افتتاح می‌شود، افزود: تعداد زیادی نیروگاه خورشیدی در صنایع استان نیز در حال احداث داریم که این نیروگاه‌ها عمدتاً توسط صنایع بزرگ استان برای تامین برق مصرفی خودشان ساخته می‌شود و مجوزات لازم داده شده است.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۴درصد مصرف انرژی برق استان کرمان در بخش کشاورزی است، گفت: قطعی برق موتور پمپ‌های چاه‌های آب کشاورزی بر اساس پروانه آنها انجام می‌شود و اگر قطع نشود مجبور به قطع برق مشترکین خانگی هستیم.
 
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان‌ با بیان اینکه نیروگاه ۳۱۵ مگاواتی فولاد بوتیا در مدار قرار گرفته که برای مصرف داخلی این کارخانه است، ابراز داشت: این نیروگاه به‌زودی به صورت رسمی افتتاح می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه دو درصد انرژی برق استان کرمان از محل نیروگاه‌های خورشیدی تامین می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده یک درصد از مصرف برق صنایع استان باید از انرژی‌های تجدیدپذیر انجام شود و در صورتی که این کار را انجام ندهند هزینه برق آنها افزایش پیدا خواهد کرد.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان‌ با بیان اینکه نیاز مصرف برق استان کرمان نسبت به سال قبل حدود ۸ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: شبکه برق استان کرمان نسبت به کشور نسبتاً شبکه جوانی است.
 
وی با اشاره به اینکه بهینه‌سازی شبکه برق استان کرمان به طور مرتب در دستور کار است، افزود: دولت تکلیف ادارات را در مصرف برق تعیین کرده و ۳۰ درصد صرفه جویی برق در ادارات تکلیف دولت است.
 
حبیبی تاکید کرد: مدیریت مصرف یک کار دائمی است  که در بخش خانگی تجاری و کشاورزی باید رعایت شود ضمن اینکه ادارات ۴۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در خارج ساعت اداری دستگاه‌ها باید کاهش داشته باشند. 

وی اذعان کرد: اگر در بخش کشاورز‌ی الگوی مصرف  زیر ۱۹ ساعت برداشت رعایت شود طبق تشویقی که وزارت نیرو در نظر گرفته است ۱۹ ساعت برق مجانی دریافت می کنند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: صنایع کوچک و متوسط محدودیتی ندارند‌، اما در پیک مصرف، برق در شهرک‌های صنعتی بار مصرفی محدود می‌شود و در بقیه ساعت محدودیت مصرف خواهند داشت. 

حبیبی اذعان کرد: صنایعی که انرژی‌بر هستند محدودیت دارند و در حال حاضر بدون محدودیت ۱۲شب تا ۸ صبح و روزها نیز در زمان اوج بار کاهش مصرف دارند و محدود هستند، در کل استان ۲۷ صنعت مشمول محدودیت مصرف هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علی‌رغم فشارهایی که در ناتوانی‌ها است و در تامین مالی هم  مشکل داریم اما ۱۲۴۰ میلیارد تومان پروژه را برای تامین برق استان در دست اجرا داریم.

انتهای خبر/طهماسبی




۱۳هزار مگاوات ناترازی تولید و مصرف برق داریم/۲۰۰۰ میلیارد پروژه را با سفر رئیس جمهور افتتاح می‌کنیم

منبع:آرمـان
? ۱۳هزار مگاوات ناترازی تولید و مصرف برق داریم/۲۰۰۰ میلیارد پروژه را با سفر رئیس جمهور افتتاح می‌کنیم