۱۲ فروردین نماد مردم‌سالاری دینی است

کرمان – فت فتو – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار کرمان با صدور پیام مشترکی ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، این روز را نماد مردم سالاری دینی توصیف کردند. به گزارش روز پنجشنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، پیام حجت […]

کرمان – فت فتو – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار کرمان با صدور پیام مشترکی ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، این روز را نماد مردم سالاری دینی توصیف کردند.

به گزارش روز پنجشنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی و علی زینی وند با آیه “بسم الله الرحمن الرحیم، إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ (قرآن کریم)،” در حقیقت‏ خداوند حال و وضع هیچ قوم و گروهی را تغییر نمی‏‌دهد مگر آن که آنان، حال خود را تغییر دهند” آغاز شده است.

در این پیام آمده است، ملت سرفراز و بصیر ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در تعیین سرنوشت خویش با انتخاب “جمهوری اسلامی”، نقش آفرین شد. 

این پیام مشترک می افزاید، الگویی موفق از حاکمیت قانون که نماد مردم سالاری دینی است و پس از چهار دهه با وجود تمام مانع افکنی های استکبار؛ شکوفاتر، استوارتر و بالنده تر به حیات خویش، پایمردانه ادامه می دهد و نگاه بسیاری از ملت های آزاده به سوی آن است. 

امام جمعه و استاندار کرمان در این پیام آورده اند، نهال آزادی و عزت ملت غیور ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ کاشته شد و در ۱۲ فروردین ماه ۵۸ در خاک ریشه دوانید و امروز با پایمردی، ایثار و جانفشانی مردمان ایران اسلامی، تنومند تر و شکوفاتر از همیشه به بار نشسته است.

در این پیام آمده است، از این رو است که فرزند دلاور دیار کریمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه خود می نویسد: “خواهران و برادران مجاهدم در این عالم، ای کسانی که سرهای خود را برای خداوند عاریه داده‌اید و جان‌ها را بر کف دست گرفته و در بازار عشق‌بازی به سوق فروش آمده‌اید، عنایت کنید: جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیع است. امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی (ص).”

امام جمعه و استاندار کرمان در پایان این پیام چنین نگاشته اند، اینجانبان ضمن گرامیداشت روز جمهوری اسلامی و تبریک به ملت شریف ایران، بخصوص مردم ولایتمدار دیار کریمان، امیدواریم سالی که با درایت رهبر معظم انقلاب، سال “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” نامگذاری شده است، سال توفیقات بزرگ در ابعاد مختلف و حرکت به سمت افق‌های بلند باشد و دولت مردمی در راستای توسعه و پیشرفت استان و سرفرازی نظام جمهوری اسلامی، قرین توفیق و تأییدات الهی شود.




۱۲ فروردین نماد مردم‌سالاری دینی است

منبع: ایرنـا
? ۱۲ فروردین نماد مردم‌سالاری دینی است