۱۲هزار نفر عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی کرمان در انتظار سهمیه بیمه‌اند

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان کرمان گفت: طی ۴ سال گذشته ۱۲ هزار نفر عضو این انجمن در انتظار اتصال بیمه درمانی و سوابق شغلی تامین اجتماعی هستند. علی رضایی در گفتگو با سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای کارگران ساختمانی استان کرمان عنوان کرد: تا کنون ۳۷ هزار […]

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان کرمان گفت: طی ۴ سال گذشته ۱۲ هزار نفر عضو این انجمن در انتظار اتصال بیمه درمانی و سوابق شغلی تامین اجتماعی هستند.

علی رضایی در گفتگو با سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای کارگران ساختمانی استان کرمان عنوان کرد: تا کنون ۳۷ هزار نفر از کارگران ساختمانی در سامانه رفاهی در جهت تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی ساماندهی شده‌اند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان اذعان کرد: استفاده از بیمه تکمیلی یکی از نیازهای اصلی کارگران است زیرا حوادث ناشی از کار برای این قشر به صورت روزمره وجود دارد، بنابراین کارگرانی که در این صنف قرار گرفته‌اند شامل استفاده از این بیمه شده‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارگران به علت حوادث ناشی از کار و یا از دست رفتن سرپرست خانوار به علت کرونا دچار مشکلات بسیاری شده‌اند که در لیست حمایت این صنف از جمله توزیع بسته‌های کمک معیشتی و خدمات رفاهی قرار دارند.

رضایی تاکید کرد: اتحادیه‌ای با حضور استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی  را نیز به ثبت رسانده‌ایم که می‌تواند مشکلات عدیده این قشر را مرتفع سازد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان کرمان ادامه داد: طبق تفاهم نامه‌هایی که با شهرداری و دیگر نهادها انجام شده است مبنی بر اینکه چند نقطه از شهر را به کارگران فصلی اختصاص دهند و عملا مکان مناسب تهیه شود اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است که باید در این زمینه تسریع شود.

وی با بیان اینکه کرمان میزبان میهمانان سردار دل‌هاست، گفت: یکی از مهمترین درخواست‌های انجمن صفی ساختمانی استان در اختیار قرار دادن مکان‌های در چند نقطه از شهر کرمان و دیگر شهرستان‌ها به این صنف برای ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی است.

رضایی ادامه داد: اختصاص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به استان الزامی است زیرا طی ۴ سال گذشته ۱۲ هزار نفر عضو انجمن صنفی استان قرار گرفته‌اند که در انتظار اتصال بیمه درمانی و سوابق شغلی تامین اجتماعی هستند که باید هرچه سریعتر در این زمینه ساماندهی صورت بگیرد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی تاکید کرد: ساماندهی کارگران ساختمانی به علت حضور اتباع در سطح شهر کار بسیار سختی بوده  است اما در حال حاضر استان از یک نظم خوبی برای کارگران ساختمانی عضو صنف برخوردار شده است و اکثریت کارگران استادکاران ماهر و نیمه ماهر مشخص و شناسایی شده‌اند.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




۱۲هزار نفر عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی کرمان در انتظار سهمیه بیمه‌اند

منبع:آرمـان
? ۱۲هزار نفر عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی کرمان در انتظار سهمیه بیمه‌اند