۱۱۸ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد در کرمان آزاد شدند

به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی ۱۱۸ مددجوی جرایم غیرعمد و جرایم سبک از زندان‌های استان کرمان خبر داد و گفت: با تلاش اعضای هیئت امنای ستاد دیه و اداره کل زندان‌های استان کرمان، زمینه آزادی ۵۰ نفر […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی ۱۱۸ مددجوی جرایم غیرعمد و جرایم سبک از زندان‌های استان کرمان خبر داد و گفت: با تلاش اعضای هیئت امنای ستاد دیه و اداره کل زندان‌های استان کرمان، زمینه آزادی ۵۰ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد فراهم شد. همچنین ایجاد زمینه آزادی ۶۸ نفر از محکومان جرایم سبک نیز با استفاده از تسهیلات قانونی انجام گرفت.

وی افزود: مجموع بدهی ۵۰ مددجوی جرایم غیرعمد در استان کرمان که طی روز جاری آزاد می‌شوند، ۱۹۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۴۴ میلیارد و ۶۲۹ میلیون تومان جلب رضایت شکات انجام شده است. یک میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان از سوی ستاد دیه کشور، سه میلیارد و ۳۸۵ میلیون تسهیلات و سه میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از سوی ستاد دیه استان پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام حمیدی اظهار کرد: استان کرمان از نظر کمیت و کیفیت در جمع‌آوری کمک‌های خیران در جشن‌های گلریزان رشد بسیار خوبی داشته و در این رابطه بین ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان هدف‌گذاری شده بود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد تومان از تعهدات خیران در جشن‌های گلریزان به حساب ستاد دیه واریز شده است، تصریح کرد: باید سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم تا از ورود افراد با محکومیت‌های مالی (غیرکلاهبرداری) به زندان‌ها جلوگیری شود زیرا سالانه تعداد زیادی از بدهکاران مالی وارد زندان‌ها می‌شوند که این امر نیازمند اصلاح است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از اقدامات مدیرکل و کارکنان زندان‌های استان کرمان در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، اشتغال، معیشت زندانیان، معیشت همکاران زندان ها، مسائل عمرانی و… تقدیر کرد و گفت: یکی از ضرورت های موجود در حوزه مدیریت زندانیان و معتادان متجاهر در شهر کرمان، تکمیل اردوگاه کبوترخان است.

 

انتهای پیام

[ad_1]

[ad_2]

۱۱۸ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد در کرمان آزاد شدند

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? ۱۱۸ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد در کرمان آزاد شدند