۱۱۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و سبک در کرمان آزاد شدند

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز ۵۰ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد و همچنین ۶۸ نفر از مددجویان با جرایم سبک و با استفاده از تسهیلات قانونی آزاد خواهند شد. حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۰ اردیبهشت ماه در شورای قضایی استان کرمان اظهار کرد: با استفاده از جشن‌های گلریزان توانستیم […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز ۵۰ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد و همچنین ۶۸ نفر از مددجویان با جرایم سبک و با استفاده از تسهیلات قانونی آزاد خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۰ اردیبهشت ماه در شورای قضایی استان کرمان اظهار کرد: با استفاده از جشن‌های گلریزان توانستیم زمینه آزادسازی تعدادی از زندانیان را در استان کرمان فراهم کرد.

او ادامه داد: پیش‌بینی ما این بود که در جشن گلریزان امسال حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هم از محل کمک خیرین و هم بنگاه‌های اقتصادی جمع‌آوری شود که تاکنون ۱۸ میلیارد تومان به حساب ستاد دیه واریز شده و مابقی آن نیز تا روزهای آینده واریز می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: امروز ۵۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد و همچنین ۶۸ نفر از مددجویان با جرائم سبک و با استفاده از تسهیلات قانونی آزاد خواهند شد.

او میزان بدهی ۵۰ نفر مددجوی غیرعمد را حدود ۱۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۱۴۴ میلیارد و ۶۲۹ میلیون تومان آن با اخذ رضایت از شاکی و ۳۸ میلیارد تومان آن توسط خود مددجویان و سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از طریق تسهیلات قرض الحسنه، یک میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان ستاد دیه کشور و سه میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان از طریق ستاد دیه استان تامین شده است.

حمیدی بیان کرد: امروز ۲۱ نفر از مددجویان زندان کرمان، ۱۲ نفر از زندان جیرفت، پنج نفر از زندان بم، چهار نفر از زندان بافت، سه نفر از زندان رفسنجان، دو نفر از زندان زرند و دو نفر از زندان سیرجان و یک نفر از زندان شهرستان کهنوج آزاد می‌شوند.

او تاکید کرد: اصل را بر ایثار باید گذاشت تا وورد محکومیت‌های مالی به زندان ها را به حداقل برسد. متاسفانه سالانه صدها نفر به جرم محکومیت‌های مالی وارد زندان‌ها می‌شوند.

انتهای پیام




۱۱۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و سبک در کرمان آزاد شدند

منبع: ایـسنا
? ۱۱۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و سبک در کرمان آزاد شدند