۱۰ درصد از جرائم سایبری استان کرمان مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است

نذیر کرمان/کرمان رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از جرائم سایبری استان مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است، گفت: مهم‌ترین جرم پرتکرار این گروه سنی کلاهبرداری اینترنتی است. سرهنگ رضایی امروز ۲۴ مردادماه با اعلام این خبر افزود: با بررسی جرائم سایبری استان مشخص شد که تقریبا ۱۰ درصد […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از جرائم سایبری استان مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است، گفت: مهم‌ترین جرم پرتکرار این گروه سنی کلاهبرداری اینترنتی است.

سرهنگ رضایی امروز ۲۴ مردادماه با اعلام این خبر افزود: با بررسی جرائم سایبری استان مشخص شد که تقریبا ۱۰ درصد از جرائم سایبری مرتبط با افراد زیر ۱۸ سال است به گونه‌ای که ۸۵ درصد این افراد بزه دیده‌اند و مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین جرم پرتکرار این گروه سنی کلاهبرداری اینترنتی است، گفت: شگرد مورد استفاده در این کلاهبرداری‌ها بیشتر مربوط به خرید و فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای بوده است.

رضایی بیان کرد: مجرمان سایبری ضمن سوءاستفاده از ناآشنایی کودکان و نوجوانان با نحوه خرید آنلاین، با تبلیغ فروش اکانت بازی‌های آنلاین، آنها را فریب می‌دهند و در دام مجرمانه خود گرفتار می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمان افزود: دریافت وجه و عدم واگذاری بازی از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه در این خصوص است که در ابتدا مبلغی به‌ عنوان بیعانه از متقاضی دریافت می‌شود و در ادامه فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی قربانی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در شگردی دیگر می‌توان به عدم واگذاری دسترسی کامل اکانت بازی اشاره کرد که در این صورت پس از دریافت مبلغ کامل و واگذاری اکانت؛ دسترسی کاربر جدید بازی را با محدودیت مواجه می‌کنند.

رضایی در این خصوص به کودکان و نوجوانان توصیه کرد: حتما برای خرید اکانت‌های بازی از والدین خود کمک بگیرند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند و از سوی دیگر پرداخت هرگونه بیعانه برای خرید اکانت بازی‌های آنلاین منوط به دریافت اکانت بازی و تغییر رمزهای آن و تعیین ایمیل‌های پشتیبان جدید به صورت حضوری است و قبل از دریافت رمز، بیعانه‌ای پرداخت نکنید.

انتهای پیام




۱۰ درصد از جرائم سایبری استان کرمان مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است

منبع: ایـسنا
? ۱۰ درصد از جرائم سایبری استان کرمان مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است