۱۰ اتهام اول در استان کرمان کدامند؟

نذیر کرمان/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ۱۰ اتهام اول استان را اعلام کرد. سیدمهدی قویدل عصر ۱۸ مهرماه در جلسه هم‌اندیشی مسؤولان قضایی رفسنجان با اصحاب رسانه اظهار کرد: دستگاه قضایی به‌عنوان یکی از قوای سه‌گانه وظایف مهمی بر عهده دارد؛ برنامه‌هایی در دستور کار قرار داده و […]

نذیر کرمان/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ۱۰ اتهام اول استان را اعلام کرد.

سیدمهدی قویدل عصر ۱۸ مهرماه در جلسه هم‌اندیشی مسؤولان قضایی رفسنجان با اصحاب رسانه اظهار کرد: دستگاه قضایی به‌عنوان یکی از قوای سه‌گانه وظایف مهمی بر عهده دارد؛ برنامه‌هایی در دستور کار قرار داده و قوه مستقلی است که پشتیبان حقوق عامه است و وظیفه‌اش رسیدگی به شکایات و تظلمات و حفظ و احیاء حقوق عامه است.

وی با بیان این‌که جامعه‌ای پویاست که دارای نظم اجتماعی باشد، بیان کرد: توجه به حقوق فردی و اجتماعی افراد از موضوعات بسیار مهم است. حقوق و تکالیف در کنار هم هستند که هر انسانی همان‌طور که به‌دنبال حق است، باید به‌دنبال انجام تکالیف خودش هم باشد.

قویدل اظهار کرد: دستگاه قضایی قطعا به‌تنهایی قادر به برقراری نظم و گسترش عدل و پشتیبانی از حقوق عامه مردم نیست و در جامعه کنونی مشارکت مردم و میان‌نهادی و نقش نخبگان اثر بسیار مهمی دارد.

وی در ادامه بیان کرد: اقدامات خوب و اثربخشی در مجموعه دادگستری رفسنجان انجام شده و شورای پیشگیری از وقوع جرم به‌خوبی، به‌هنگام و با موضوعات علمی پیگیری می‌شود و نتایج خوب آن را شاهد هستیم.

معاون دادگستری استان کرمان افزود: در بحث سرقت سیم برق رفسنجان همیشه در استان رتبه اول و دوم را داشت که در شش ماهه اول امسال شاهد کاهش بسیار چشمگیری در این زمینه هستیم که ناشی از اقدامات بسیار خوب مجموعه قضایی و ضابطان هست و موفقیت طرح پیشگیری از سرقت پسته نیز نتیجه اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم است.

قویدل با اشاره به نقش موثر شورای پیشگیری و نتایج خوب تشکیل آن، افزود: موضوعی که نیاز بود در سطح استان پیگیری شود آموزش تخصصی مشاوران املاک و خودرو است، آموزش ۳۲ ساعته در شهرستان رفسنجان اجرا شد که قطعا سازنده بوده و امیدواریم شاهد کاهش جرایم در حوزه املاک و خودرو باشیم.

وی نقش رسانه‌ها را در آگاه‌سازی جامعه موثر خواند و گفت: مطالبه‌گری‌های قانونی موضوع قابل توجهی است و موضوعی که جامعه از آن رنج می‌برد، متأسفانه شاهد بی‌تفاوتی و کاهش مسئولیت‌های اجتماعی و کاهش مسئولیت‌پذیری اجتماعی هستیم. اصحاب رسانه در انعکاس واقعیت‌های جامعه، انتقادات سازنده، خنثی سازی اهداف دشمنان و سیاه‌نمایی آنان و نیز امیدآفرینی در جامعه ورود و نقش خود را ایفا کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در ادامه به ۱۰ اتهام اول در استان اشاره و بیان کرد: اتهام اول سرقت است و خشونت‌های رفتاری، تصادفات و خشونت‌های گفتاری، تهدید، توهین و … در رتبه‌های بعدی هستند.

قویدل در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان توضیح داد: اصحاب رسانه از مهرماه ۱۴۰۰ تا پایان مهر ۱۴۰۲ هر تولیداتی اعم از خبر، گزارش و … در حوزه دستگاه قضایی دارند، به جشنواره ارسال کنند و فرصت ارسال آثار از اول تا ۱۵ آبان است.

معاون دادگستری استان کرمان شناسنامه‌دار کردن گروه‌ها و کانال‌های فعال فضای مجازی با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دستور دستگاه قضایی استان خواند و اضافه کرد: به‌دنبال این هستیم در جشنواره رسانه و عدالت باب ورود اصحاب رسانه به دادگستری باز شود. حمایت ار خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و نویسندگان حوزه حقوق و قضا یکی از اهداف جشنواره است. همچنین تبیین بیش از پیش اهداف سند تحول، نقش رسانه و آموزش‌های تخصصی حقوقی و قضایی خبرنگاران از اهداف دیگر این جشنواره است.

انتهای پیام




۱۰ اتهام اول در استان کرمان کدامند؟

منبع: ایـسنا
? ۱۰ اتهام اول در استان کرمان کدامند؟