۱۰۰ طرح کشاورزی در کرمان به بهره برداری می رسد

کرمان – فت فتو – رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ۱۰۰ طرح در این سازمان طی هفته دولت در کرمان به بهره برداری رسیده و می رسد. به گزارش فت فتو، محمد خیراندیش روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: ۱۰۰ طرح آب و خاک، دامپروری، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی […]

کرمان – فت فتو – رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ۱۰۰ طرح در این سازمان طی هفته دولت در کرمان به بهره برداری رسیده و می رسد.

به گزارش فت فتو، محمد خیراندیش روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: ۱۰۰ طرح آب و خاک، دامپروری، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان کرمان با ایجاد ۸۶۹ شغل و هزینه کرد بیش از ۲ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی ادامه داد: بیش از ۳۱۴ میلیارد ریال اعتبارات این طرح ها از محل اعتبارات دولتی و شامل ۷۳ طرح آب و خاک، ۹ طرح دامپروری، سه طرح شیلات، ۹ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی و ۶ پروژه تولیدات گیاهی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: طرح های آب و خاک قابل افتتاح طی هفته دولت در کرمان با اعتباری بیش از ۶۰۵ میلیارد ریال، که بیش از ۳۱۴ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است که برخی افتتاح شده و تعدادی نیز بزودی به بهره برداری می رسند. 

وی ادامه داد: این طرح ها شامل ۴۰ طرح اجرای سیستم های نوین آبیاری، ۲ باب استخر ذخیره، ۲۱ طرح انتقال آب، مرمت ۹ رشته قنات و یک طرح تسطیح لیزری زیر حوزه سد بافت است.

خیراندیش بیان کرد: هزار و ۳۴۲ هکتار از اراضی و باغ های شمال استان کرمان به سیستم نوین آبیاری با هزینه کرد اعتباری بیش از ۵۴۷ میلیارد ریال مجهز شده که حدود ۲۵۹ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی و در ۴۰ باغ و مزرعه استان اجرا شده است.

وی گفت: همچنین  دو باب استخر ذخیره آب با ۲ هزار و ۳۵۶ میلیون ریال اعتبار دولتی و ۲۱ طرح کانال انتقال آب به طول قریب ۱۱ کیلومتر با اعتبار دولتی ۲۹ میلیارد ریال و ۹  طرح  اصلاح و لایروبی قنوات استان به طول حدود چهار کیلومتر و اعتبار دولتی ۱۳ میلیارد ریال و تسطیح اراضی لیزری پایین دست زیر حوزه سد بافت در سطح ۱۳۰ هکتار با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال، از جمله طرحهای افتتاحی آب و خاک در این هفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: ۹ پروژه دامپروری با هزینه کرد بیش از ۹۹۵ میلیارد ریال با ایجاد ۴۳ شغل در این استان شامل سه طرح مربوط به پرورش گاو شیری با افزایش ظرفیت ۴۸۰ راس و تولید سالانه هزار و ۹۳۰ تن شیر و سه طرح پروار بندی گوسفند با ظرفیت هزار و ۳۰۰ راس است.

وی تصریح کرد: همچنین طی هفته دولت سال جاری سالن دوم مرغداری ۱۰هزار قطعه ای، توسعه مرغ تخمگذار ۱۰۰ هزار قطعه ای، یک طرح پرورش بلدرچین با ظرفیت ۱۰۹ هزار و سه طرح پرورش آبزیان با ظرفیت تولید ۱۶ تن گوشت سفید سالانه نیز  هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد. 
خیراندیش افزود: ۹ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل پنج واحدصنعتی سردخانه و بسته بندی با ظرفیت نگهداری سالانه ۹ هزار و ۲۰۰ تن خرما، یک کارخانه خوراک آبزیان ۲۰۰ تنی و یک طرح فرآوری پسته به ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن در هفته دولت در کرمان بهره برداری شد.

وی ادامه داد: یک واحد بسته بندی خشکبار پنج هزار تنی و یک واحد تولید پودرهای نوشیدنی گیاهی نیز با ظرفیت یک تن در روز که با  هزینه کرد حدود ۶۰۰ میلیارد ریال که ۵۰ میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی است طی هفته دولت در کرمان به بهره برداری می رسد که با افتتاح این طرح ها  ۱۲۸ شغل ایجاد می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: ۶ گلخانه شامل پنج گلخانه سبزی و صیفی در سطح بیش از ۲۰ هزار مترمربع و یک مزرعه پرورش گیاهان دارویی در سطح هفت هکتار با هزینه کرد بیش از ۲۱۹ میلیارد ریال اجرا و سبب اشتغالزایی ۵۴ نفر می شود.




۱۰۰ طرح کشاورزی در کرمان به بهره برداری می رسد

منبع: ایرنـا
? ۱۰۰ طرح کشاورزی در کرمان به بهره برداری می رسد