یک افطاری ساده، پُر از مهربانی

به مناسبت ماه رمضان سفره‌های افطاری ساده به دور از هر گونه تجملات در نقاط مختلف شهرستان رودبار جنوب گسترده می‌شوند. به گزارش  خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو؛ این روزها به مناسبت ماه رمضان سفره‌های افطاری ساده و پُر از معنویت به دور از هر گونه تجملات و چشم و هم چشمی گسترده می‌شوند که تنها صفا […]

به مناسبت ماه رمضان سفره‌های افطاری ساده به دور از هر گونه تجملات در نقاط مختلف شهرستان رودبار جنوب گسترده می‌شوند.

به گزارش  خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو؛ این روزها به مناسبت ماه رمضان سفره‌های افطاری ساده و پُر از معنویت به دور از هر گونه تجملات و چشم و هم چشمی گسترده می‌شوند که تنها صفا و صمیمت در این افطاری‌ها دیده می‌شود.

ماه رمضان در روستاهای شهرستان رودبار‌جنوب حال و هوای خاصی دارد میهمانان خدا با شور و اشتیاق از لحظه لحظه این ماه پر برکت استفاده می‌کنند.

نزدیکی‌های افطار که می‌شود مردان و زنان به سمت مسجد روستا در حرکت هستند تا هم نماز خود را به جماعت بخوانند و هم در کنار هم روزه خود را با یک افطاری ساده باز کنند.

سفره های افطاری ساده، سفره‌هایی که با نان، پنیر،سبزی، خرما، چای تزیین شده، در این سفره‌ها خبری از تجملات و چشم و هم‌چشمی نیست، در این سفره ها تنها مهربانی و معنویت دیده می‌شود و فقیر و غنی کنار هم بر سر یک سفره نشسته و روزه خود افطار می‌کنند.

افطاری دادن در ماه رمضان بسیار سفارش شده به طوری که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: کسی که روزه داری را افطار دهد، برای او ثوابی مانند ثواب روزه دار است و کم نیستند روزه دارانی که این روزها سفره هایی را در توان خود برای افطاری دادن می‌گسترانند.

در سفره های ساده افطار خیل عظیمی از روزه داران به دور از تجملات بر سر سفره هایی که رنگ و بوی بهشتی دارند می‌نشینند و پذیرایی می‌شوند، سفره‌هایی که زندگی ساده و بدون چشم و هم چشمی را ترویج می‌دهد.

انتهای خبر/پورحیدر




یک افطاری ساده، پُر از مهربانی

منبع:آرمـان
? یک افطاری ساده، پُر از مهربانی