یاد شهداء هر لحظه آرام بخش دلها است

جایگاه شهدای روحانی مدافع حرم در میان مردم و جامعه ارزشمند و محترم است. به گزارش فت فتو؛ جایگاه شهدای روحانی مدافع حرم در میان مردم و جامعه ارزشمند و محترم است و بلند باد یاد و نام شهدای مدافع حرم، جوان‌مردانی که از خویش گذشتند تا مبادا به حریم حرم حضرت زینب سلام الله […]

جایگاه شهدای روحانی مدافع حرم در میان مردم و جامعه ارزشمند و محترم است.

به گزارش فت فتو؛ جایگاه شهدای روحانی مدافع حرم در میان مردم و جامعه ارزشمند و محترم است و بلند باد یاد و نام شهدای مدافع حرم، جوان‌مردانی که از خویش گذشتند تا مبادا به حریم حرم حضرت زینب سلام الله علیها بی‌حرمتی شود.
 
جوانان با غیرتی که صدای محزون دختران سوریه و عراق را شنیدند درس و حوزه را رها کردند شتافتند تا نگذارند گوشواره‌ای با گوش به غنیمت برود.
 
چون خود روضه خوان حسین علیه السلام بودند و می‌دانستند پایان روضه چه خواهد شد، کاش دنیا بداند که رفتنشان برای رضای خدا بود تا دین بماند و بی‌هیچ چشم داشتی صدای هل من ناصر ینصرنی اهل حرم را پاسخ گفتند، رفتند تا حرم باشد و حریمش امن بماند و دوباره نسلی شرمنده حضرت زینب سلام الله علیها و اهل حرم نگردد.
 
شهدای مدافع حرم از دیدگاه رهبر معظّم انقلاب اسلامی مدظله العالی به سه دلیل از ارزش و فضیلت بسیاری برخوردار هستند، یکی از این سه ارزش این است که آنان از حریم اهل بیت (ع) در عراق و سوریه به دفاع می‌پردازند، دیگری این است که آنان با دشمن در بیرون از مرز‌های ایران اسلامی پیکار می‌کنند و امتیاز و ارزش سوم در این است که این شهداء در غربت به شهادت رسیده‌اند.
 
جایگاه همه شهداء والامقام رفیع است این شهداء در یک جبهه و برای یک هدف جان‌فشانی کردند بر همین اساس تمام شهدای مدافع حرم از ارزش و جایگاه والایی برخوردارند.
 
جایگاه کلمه شهید و شهادت را در میان مردم و جامعه ارزشمند و محترم است در ادبیّات جامعه کلماتی مانند امام، ولی و نبی دارای ارزشی بالا نزد مردم هستند و این جایگاه بدین معنا نیست که هر کدام از این واژه‌ها به خودی خود قداست دارند بلکه باید گفت که این کلمات از اصل و ریشه دارای قداست و بار معنایی والایی هستند.
 
در جامعه اسلامی کلمات خاصی مانند؛ جهاد، دفاع و یا مقاومت نسبت به دیگر کلمات قداست خاصی دارند حال در این میان کلمه‌ای که در همه دوران‌ها عزیز و محترم بوده واژه شهید و شهادت است، شهید کلمه‌ای است که بسیار با ارزش و مقدس است.
 ‏
جهاد و دفاع از ارکان مهم ایثار و شهادت است، بر اثر مجاهدت افراد است که عزّت و هویت جامعه اسلامی حفظ و در برابر دشمنان ایمن می‌شود.
 ‏
‏اهمیت جهاد در اسلام به حدّی است که ارزش اعمال نیک و پاداش آن، در بسیاری از موارد باعث پاداش و عظمت جهاد مقایسه و سنجیده می‌شود، جهاد و دفاع از حریم ولایت از ابتدای اسلام همیشه اهمیت داشته و دارد.
 
پرداختن به موضوع جهاد و دفاع در اسلام، نسبت به مدافعان حریم ولایت قطعاً بار معنایی و معنویی والایی دارد.
 
شهیدان در نگاه پر از راز خویش به هستی، این دنیا و زندگی را چگونه به تفسیر نشستند که دانشمندان بزرگ از درک بینش آنان عاجز مانده‌اند. آنان چه افقی را به نظاره نشستند که چشمان کوچک ما از دیدن یک لحظه آن عاجز است.

روحانیون و طلاب جوان لحظه‌ای که متوجه شدند که حرمین شریفین در خطر است درس، بحث، مکاسب را رها و خود را فدای اهل بیت (ع) کردند.
 
روحانیون با حضور در عرصه‌ی دفاع از حریم اهل بیت (ع) بار دیگر نشان دادند هنوز هستند آن دسته از روحانیونی که حاضر هستند جان خویش را فدای این نظام، انقلاب و نیز میهن اسلامی خویش کنند.
 
حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: شما کدام انقلاب را سراغ دارید که علماء و روحانیون در خط مقدم نبودند و خونشان را در این مسیر ندادند؟ همچنین رهبر معظّم انقلاب اسلامی مدظله العالی خطاب به طلاب و روحانیون فرمودند درود خدا بر آنهایی که از قلم و درس می‌گذرند و خونشان را در راه خدا فدا می‌کنند.
 
طلابی مثل شهید میثمی فرمودند ما قلممان را با خون خودمان رنگین‌تر می‌کنیم. در مسیر انقلاب و جهاد، اسلام راه را به ما در آیات متعدد نشان داده است که در بین جهادها مثل جهاد با قلم، بیان و حضور در جبهه‌های نبرد، بهترین آن جهاد در میدان‌های نبرد است.
 
احساس تکلیف علماء و طلاب جوانی که در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند آن زمانی شروع شد که فهمیدند داعش و دیگر نیروهای ظالم وارد سوریه و عراق شده‌اند و به حرمین شرفین جسارت می‌کنند، در آن لحظه این طلاب درس، بحث، مکاسب را رها و خودشان را فدای اهل بیت (ع) کردند.
 
نقش مهم تأثیرگذاری طلابی که در جبهه‌های مبارزه علیه نیروهای تکفیری حضور داشتند این‌گونه بود که هر مطلبی از قرآن و روایات اهل بیت (ع) طی سال‌های حضور در حوزه‌های علمیه آموخته بودند، در رفتار و اخلاق خود در میادین مبارزه نشان می‌دادند.
 
طلابی که در کنار رزمندگان حضور داشتند و همانند دیگر رزمندگان از حریم اهل بیت (ع) دفاع می‌کردند، دسته دیگر طلابی که در مناطق جنگ به کار تبلیغی مشغول بودند و دسته آخر هم در کنار رزمندگان به نَبرد و هم به کارهای تبلیغی مشغول بودند.
 
البته این نکته قابل ذکر است که طُلاب هر سه دسته در رأس امور خود کارهای تبلیغی را مد نظر داشتند و در کنار کارهای تبلیغی خود به مبارزه در معرکه هم مشغول بودند.
 
روحانیون تبلیغی با لباس روحانیت در میان رزمندگان سخنرانی و به فعالیت تبلیغی می‌پرداختند ولی روحانیون کاملاً گمنام در صحنه‌های نبرد پا به پای رزمندگان اسلام حضور داشتند.
 
روحانیون تبلیغی تنها عمامه به سرداشته و در واقع روحانیون گردان بودند که در صحنه جبهه و جهاد اثبات کردند نه تنها از امام حسین (ع) سخن می‌گفتند بلکه در عمل نیز با تأسی از شهدای کربلا در خط مقدم گردان‌ها حضور داشته و نقش آفرینی می‌کردند.
پی نوشت: پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)- مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
نویسنده: ساسان امیری
انتهای پیام/




یاد شهداء هر لحظه آرام بخش دلها است

منبع:آرمـان
? یاد شهداء هر لحظه آرام بخش دلها است