گم شدن بودجه فرهنگی، ورزشی استان در لابه‌لای زدوبندهای پشت پرده

عضو شورای شهر کرمان گفت: بخش زیادی از بودجه فرهنگی و ورزشی استان راهی تیم‌های فوتبال و چند باشگاه محدود شده و بخشی از آن نیز صرف زد‌و‌بندهای پشت پرده می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان، عشرت کردستانی یکی از بانوان تاثیرگذار کرمانی است که ۱۸ سال از عمر خود را صرف […]

عضو شورای شهر کرمان گفت: بخش زیادی از بودجه فرهنگی و ورزشی استان راهی تیم‌های فوتبال و چند باشگاه محدود شده و بخشی از آن نیز صرف زد‌و‌بندهای پشت پرده می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان، عشرت کردستانی یکی از بانوان تاثیرگذار کرمانی است که ۱۸ سال از عمر خود را صرف ورزش کرده، او ۱۲ سال در تیم والیبال نشسته بانوان و ۶ سال در ورزش پارادو‌و‌میدانی فعالیت کرده است.

 
این بانوی کرمانی علاوه‌بر فعالیت‌های ورزشی در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم فعال است و به‌عنوان یکی از اعضای شورای شهر کرمان نیز فعالیت می‌کند.
 
کردستانی در خصوص فعالیت‌های خود به خبرنگار نذیر کرمان گفت: سال‌های زیادی است که در دو رشته ورزشی فعالیت می‌کنم و موفق به کسب مدال طلا در مسابقات جهانی و آسیایی شده‌ام.
 
وی افزود: هم‌زمان با ورزش به‌دنبال علاقه و دغدغه‌های شخصی خود در حوزه ورزش جانبازان و معلولان، اقدام به جذب ورزشکاران و شناسایی استعدادها در این حوزه کردم.
 
این ورزشکار کرمانی ابراز کرد: بتول خلیل‌زاده که یکی از مدال‌آوران کرمانی در مسابقات پاراآسیایی هانگژو، توسط بنده استعدادیابی و معرفی شد، بلافاصله استعدادهای خود را شکوفا کرده و نهایتا با حضور در تیم ملی موفق به کسب مدال شد.
 
کردستانی عنوان کرد: سعید افروز یکی دیگر از ورزشکارانی است که از روستای آبشور اسفندقه جیرفت استعدادش شناسایی، آموزش و ورزیده شد، بارها در میادین مختلف هم توانست مدال طلا کسب کند.
 
وی ادامه داد: در تمام این سال‌ها تلاش کردیم تا ورزش‌های جانبازان و معلولان را اتقا بخشیم، در آخرین دوره رقابت‌ها که مسابقات پاراآسیایی هانگژو بود، استان کرمان به عنوان مدال‌آور‌ترین استان معرفی شد.
 
عضو شورای شهر کرمان بیان کرد: متاسفانه با این وجود در استان ما توجه چندانی به ورزشکاران ندارد و از این ظرفیت عظیم استفاده چندانی صورت نمی‌گیرد، هم و غم و توجهی که در سایر استان‌ها وجود دارد، در استان ما جایش خالی است.
 
کردستانی مطرح کرد: متاسفانه نهادهای اجرایی در استان به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، حال آنکه هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان امکانات بسیار محدودی دارد و با این شرایط استعدادهای برتر را آموزش می‌دهد.
 
وی افزود: تنها کمک‌های محدودی از سمت وزارتخانه راهی این هیئت می‌شود، بارها در رابطه با ظرفیت معادن سخن گفتیم اما توجهی به آن نشده، همیشه گفته‌ایم که بودجه فرهنگی و ورزشی استان به ورزش‌های مدال‌آور تعلق نمی‌گیرد.
 
این ورزشکار مدال‌آور تاکید کرد: بخش زیادی از بودجه فرهنگی و ورزشی استان راهی تیم‌های فوتبال و چند باشگاه محدود شده و بخشی از آن نیز صرف زد‌و‌بندهای پشت پرده می‌شود.
 
کردستانی اذعان کرد: بودجه فرهنگی و ورزشی استان سال گذشته حدود سه میلیارد تومان بود که تنها یک تیم بسکتبال از باشگاه مس کرمان در سال گذشته با وجود آنکه بودجه‌اش هفت میلیارد تومان بود، بیش‌از ۳۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، بودجه کل استان به‌دور از نظارت، مشخص نیست که چگونه مصرف می‌شود‌.
 
وی ادامه داد: تا زمانی که مسئولان ما دغدغه رفع مشکلات ورزشکاران را نداشته باشند، صنایع و معادن را پای کار نیاورند، امیدی به رفع مشکلات هیئات ورزشی نیست.
 
این عضو شورای شهر اظهار کرد: لازم به ذکر است که زیر‌ساخت‌های استان برای ورزش بانوان محدود و نامناسب بوده و لازم است که مسئولان اهمیت ویژه‌ای برای این مسئله قائل شوند تا بانوان بتوانند در شرایط امن و راحتی ورزش کنند.
 
کردستانی در پایان خاطرنشان کرد: بانوان و دختران جوان ما نیاز دارند که هیجانات خود حتی در زمینه ورزش‌های همگانی را تخلیه کنند تا این مسئله نهایتاً به خیابان‌ها کشیده نشود.
 
انتهای خبر/س
 
 
 
 




گم شدن بودجه فرهنگی، ورزشی استان در لابه‌لای زدوبندهای پشت پرده

منبع:آرمـان
? گم شدن بودجه فرهنگی، ورزشی استان در لابه‌لای زدوبندهای پشت پرده