گسترش صنایع پایین دستی مهمترین اقدام در توسعه متوازن است

کرمان-سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان گفت: گسترش صنایع پایین دستی مهمترین اقدامی است که باید در استان کرمان و توسط صنایع بزرگ برای توسعه، رونق اقتصادی و اشتغال انجام شود. به گزارش نذیر کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: دو مؤلفه […]

کرمان-سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان گفت: گسترش صنایع پایین دستی مهمترین اقدامی است که باید در استان کرمان و توسط صنایع بزرگ برای توسعه، رونق اقتصادی و اشتغال انجام شود.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: دو مؤلفه پیشِ روی ما تولید و اشتغال است و در کارگروه نیز با این نگاه طرح‌ها را بررسی می‌کنیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان بیان کرد: حداقل کار این کارگروه، رفع موانع واحدها است و در کنار آن راهبردهای استان در حوزه اقتصادی و اشتغال هم باید ارائه و طرح شود.‌

حسن‌زاده با بیان اینکه دولت، قوه قضائیه و بسیج مهندسین در استان برای تحقق رشد تولید و اشتغال همگام هستند، تصریح کرد: عزم قوه قضائیه برای کمک به تولید است و بسیج مهندسین نیز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید همراهی دارند.

وی گفت: گسترش صنایع پایین دستی مهمترین اقدامی است که باید در استان و توسط صنایع بزرگی از جمله شرکت مس برای رونق اشتغال و اقتصاد شکل گیرد. شرکت مس اعلام کرده که می‌خواهد به سمت تولید یک میلیون تن کاتد برود، اما برنامه‌ای برای صنایع پایین دستی ندارد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار تن کاتد در کشور تولید می‌شود که ۲۸۰ هزار تن آن توسط مس سرچشمه است، اما مصرف کشور ۶۰ هزار تن است.

کد خبر ۵۸۲۳۱۴۰




گسترش صنایع پایین دستی مهمترین اقدام در توسعه متوازن است

منبع: مــهر
? گسترش صنایع پایین دستی مهمترین اقدام در توسعه متوازن است