گره تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های بافت و رابر باز شده است

مسائل و مشکلات شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در حوزه‏های راه و مسکن در نشست مشترک صمدالله محمدی نماینده مردم شریف این سه شهرستان با سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان بررسی شد.

در نشست مشترک مجموعه راه و شهرسازی استان کرمان با نماینده مردم شریف شهرستان های بافت ،رابر و ارزوئیه ،سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد: گره تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های بافت و رابر باز شده است

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان؛ نشست مشترکی با حضور رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، صمدالله محمدی نماینده مردم شریف شهرستان های بافت ،رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، مسلم موسی زاده معاون مهندسی و ساخت، هادی ارشادی معاون مسکن و ساختمان، روسای ادارات و کارشناسان مربوطه اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان برگزار گردید.

در این جلسه مهندس حافظی ضمن تشکر از پیگیری های نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای بافت، رابر و ارزوئیه عنوان کرد: در شهر بافت بیش از ۶۰۰ هکتار زمین به محدوده این شهر الحاق گردیده که از این مقدار در فاز اول ۱۲۵ هکتار در حال آماده سازی جهت بهره برداری در طرح نهضت ملی مسکن می باشد.

وی همچنین افزود: زمین مورد نظر در دو فاز در اختیار دو کارگزار قرار خواهد گرفت که از این مقدار ۱۰۰ هکتار تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۲۵ هکتار تحویل قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام می گردد که بعد از آماده سازی به صورت گروه های ساخت تحویل مردم گردند.

ایشان اذعان داشت: این در صورتی است که در شهرستان بافت ۱۰۲۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر تایید نهایی شدند و همچنین در شهرستان رابر تعداد ۹۱۱ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۵۶ نفر تایید نهایی شدند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در شهرستان ارزوییه تنها راه باقی مانده تفاهم و تعامل با مالکین مستثنیات است و اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان این آمادگی را دارد اراضی فاقد کشاورزی درجه یک و دو را به محدوده شهر الحاق نماید تا بتواند با مالکین تهاتر انجام دهد.