گردشگری مقاومت ساماندهی شود

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه پس از شهادت سردار سلیمانی بخش مهمی به گردشگری کرمان افزوده شده است، گفت: باید با ساماندهی گردشگری مقاومت از این فرصت مهم برای رونق و توسعه گردشگری استان استفاده کرد. به گزارش فت فتو؛ سیدمهدی طبیب زاده در نشستی به منظور بررسی تدوین سند توسعه گردشگری […]

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه پس از شهادت سردار سلیمانی بخش مهمی به گردشگری کرمان افزوده شده است، گفت: باید با ساماندهی گردشگری مقاومت از این فرصت مهم برای رونق و توسعه گردشگری استان استفاده کرد.

به گزارش فت فتو؛ سیدمهدی طبیب زاده در نشستی به منظور بررسی تدوین سند توسعه گردشگری مقاومت استان افزود: با توجه به کمبود آب، کاهش ذخایر معدنی و مشکلات زیست محیطی در استان، فعالیت های کشاورزی و معدنی در چند سال آینده بسیار کم خواهند شد و باید اقتصاد تجدیدپذیر مانند گردشگری جایگزین آنها شود.  وی با تاکید بر اینکه پرداختن به حوزه گردشگری باید در اولویت و محور فعالیت های استان قرار گیرد، اظهار کرد:  با توجه به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی باید جامعه هدف گردشگران مقاومت، خواسته ها و علایق آنها در حوزه های مختلف مانند محل اقامت، صنایع دستی، رویدادها، غذاها و سوغات استان بررسی تا از این فرصت در کرمان حداکثر بهره برداری صورت گیرد.

طبیب‌زاده ادامه داد: اتاق کرمان بنا به احساس وظیفه و دین خود نسبت به سردار سلیمانی، هر اقدامی برای توسعه و رونق گردشگری مقاومت انجام خواهد داد تا ضمن حفظ ارزش ها، گردشگری مقاومت سامان یابد. رئیس اتاق کرمان پیشنهاد برگزاری رویدادهایی را در برنامه ویژه سالگرد شهادت سردار سلیمانی مطرح کرد و گفت: بازدید از موزه دفاع مقدس کرمان، پرداختن به نقش لشکر ثارالله در دفاع مقدس و رشادت های آن ها، می تواند مورد استقبال گردشگران حوزه مقاومت قرار گیرد.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی، به طور اختصاصی به گردشگری مقاومت خواهیم پرداخت، افزود: ۱۸ دی ماه به روز گردشگری مقاومت اختصاص یافته و ما قصد داریم تا قبل از این تاریخ سند گردشگری مقاومت را که در دست تدوین است تکمیل و رویکرد گردشگری استان را پس از شهادت سردار متفاوت کنیم. فریدون فعالی، ادامه داد: در برنامه های گردشگری هفته مقاومت وزیر گردشگری به کرمان سفر خواهد کرد و نشست ها و برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

وی گفت: تولید صنایع دستی منقش به تصویر سردار سلیمانی و یا نماد مقاومت برای عرضه به گردشگران مقاومت و همچنین آموزش راهنمایان گردشگری کرمان متناسب با این شرایط و رویداد در دستور کار قرار دارد. فعالی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود به مناسبت سالگرد سردار سلیمانی ۳۰ هزار نفر زائر در کرمان حضور یابند در حالی که کل ظرفیت اقامت شهر کرمان هزار و ۴۰۰ نفر است.

در ادامه این نشست مسئول تدوین سند توسعه گردشگری مقاومت در کرمان با اشاره به اینکه از گردشگری مقاومت در جهان به عنوان گردشگری جنگ نام برده می‌شود، گفت: در حال حاضر ۱۴ منطقه گردشگری مقاومت در جنوب و غرب کشور وجود دارد که کرمان اولین منطقه گردشگری مقاومت در شرق کشور است و رویکرد متفاوتی نسبت به سایر این مناطق دارد. پیروز ارجمند ادامه داد: قصد داریم در این سند، رویدادها، مقاصد و محورهایی را برای گردشگری مقاومت تعریف کنیم تا با ایجاد جذابیت بیشتر، مدت اقامت گردشگران در کرمان را افزایش دهیم.

همچنین رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق کرمان نیز با اشاره به اینکه طرح گردشگری مقاومت با پیشنهاد کمیسیون به میراث فرهنگی ارائه شد، گفت: اتاق کرمان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سعی در برگزاری هر چه بهتر برنامه های ویژه سالگرد شهادت سردار سلیمانی دارد تا بتواند رونقی را در حوزه گردشگری استان ایجاد کند.

انتهای پیام




گردشگری مقاومت ساماندهی شود

منبع:بــرنا
?
گردشگری مقاومت ساماندهی شود