گذشت ۱۱۰۵ میلیارد تومانی شاکیان کرمانی در ۲۱ سال گذشته/ ۱۱۱ زندانی بدهکار مهریه

فت فتو/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: هم اکنون ۲۳۷ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان داریم که ۱۱۱ نفر بدهکار مهریه، ۱۰۹ نفر چک، دو نفر بدهکار دیه و ۱۵ نفر بدهکار نفقه هستند. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز ۱۸ آبان ماه در همایش تجلیل از خیران و یاوران ستاد […]

فت فتو/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: هم اکنون ۲۳۷ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان داریم که ۱۱۱ نفر بدهکار مهریه، ۱۰۹ نفر چک، دو نفر بدهکار دیه و ۱۵ نفر بدهکار نفقه هستند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز ۱۸ آبان ماه در همایش تجلیل از خیران و یاوران ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: نگاه و تلاش شما خیّران برکات بسیار زیادی برای مددجویان زندانی جرائم غیرعمد داشته و خداوند از نیت پاک شما آگاه است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: از سال ۱۳۸۰ ستاد دیه در استان کرمان همزمان با سراسر کشور آغاز به کار کرده که در این ۲۱ سال ۴۲۷۵ نفر به همت خیران از زندان های استان آزاد شده اند.

حمیدی افزود: میزان کمک های مردمی و خیران در این دو دهه بیش از ۷۰ میلیارد تومان است که در کنار آن نیز به میزان ۲۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استفاده شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: عدد رضایت شاکیان نیز قابل توجه است که این افراد نیز در قالب خیر ظاهر می شوند. وقتی از حق خود می گذرند و به آزادی یک نفر از زندان کمک می کنند، در این کار خیر سهیم هستند و در ۲۱ سال گذشته شاکیان به مبلغ ۱۱۰۵ میلیارد تومان گذشت داشته اند.

وی اظهار کرد: در هفت ماهه سال جاری نیز ۱۳۸ نفر مددجو از زندان های استان کرمان آزاد شده اند و علی رغم همه تلاش ها، هم اکنون ۲۳۷ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان داریم که ۱۱۱ نفر بدهکار مهریه، ۱۰۹ نفر چک، دو نفر بدهکار دیه و ۱۵ نفر بدهکار نفقه هستند.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نگاه خیرخواهانه کرمانی ها در تاریخ این خطه ارثی است، اظهار کرد: آنچه انسان در راه خداوند بدهد، ماندگار است و غیر از آن فانی است.

وی خطاب به خیران گفت: در واقع هر کدام از شما که در این راه قدم می گذارید، برای خودتان ذخیره بسیار ارزشمندی را انباشته می کنید و اقدام و مشارکت شما در نیکی ها قابل تقدیر و تحسین است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه این همایش در واقع تجلیل از ارزش ها، انسان دوستی و نیکوکاری است، افزود: امیدواریم با همت مضاعف شما و کمک های مردمی، دیگر زندانی های جرائم غیرعمد نیز تا پایان سال آزاد شوند.

همچنین رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: برگشت یک فرد به خانواده تاثیرات بسیاری در بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و امنیتی دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند «حلقه‌های میانی نقش کلیدی برای ارتباط بین مردم و حاکمیت دارند» و ستاد دیه و دستگاه قضایی استان کرمان نقش حلقه میانی بین مردم و حاکمیت را اجرا می‌کند.

جلالی در پایان از همراهی شرکت‌های بزرگ استان کرمان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تشکر کرد.

انتهای پیام




گذشت ۱۱۰۵ میلیارد تومانی شاکیان کرمانی در ۲۱ سال گذشته/ ۱۱۱ زندانی بدهکار مهریه

منبع: ایـسنا
? گذشت ۱۱۰۵ میلیارد تومانی شاکیان کرمانی در ۲۱ سال گذشته/ ۱۱۱ زندانی بدهکار مهریه