گازرسانی زرند به ۹۸ درصدنزدیک شد

فرماندار زرند گفت: با تکمیل و بهره برداری از پروژه گازرسانی به دهستان حتکن، پوشش گازرسانی در شهرستان زرند به بالای ۹۸ درصد خواهد رسید. فت فتو کرمان – علی صادق زاده فرماندار در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید شرکت گاز ناحیه زرند گفت: یکی از دغدغه‌ها و معادلات پیچیده ما پروژه گازرسانی به […]

فرماندار زرند گفت: با تکمیل و بهره برداری از پروژه گازرسانی به دهستان حتکن، پوشش گازرسانی در شهرستان زرند به بالای ۹۸ درصد خواهد رسید.

فت فتو کرمان – علی صادق زاده فرماندار در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید شرکت گاز ناحیه زرند گفت: یکی از دغدغه‌ها و معادلات پیچیده ما پروژه گازرسانی به دهستان صعب العبور و کوهستانی حتکن بوده که تاکنون بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا ۱۰ روز آینده ۶ روستا از این دهستان گازرسانی می شود.

اوگفت: شرایط توپوگرافی و ویژه دهستان حتکن کوهستان‌های رفیع و مسیر تردد آن پیچ در پیچ و دارای شیب‌های تند است و زمین مسیر عبور لوله‌های گاز از جنس سنگ بسیار محکم بوده که عملیات حفاری برای دفن لوله‌های گاز را با دشواری‌های فراوانی روبرو ساخته که با پیگیری‌های فراوان و همت بلند متخصصان این مرز و بوم، حداکثر تا سه ماهه اول سال آینده پوشش گاز رسانی به دهستان حتکن کامل و به بهره برداری ۱۰۰ درصدی می‌رسد.

به گفته فرماندار زرند، پروژه خط ویژه گازرسانی به صنایع و تقویت گازرسانی شهرستان در حال پیگیری و اجرا می‌باشد که تاکنون خط ۳ اینچ، تا روستای علی آباد از توابع بخش مرکزی (روبروی کارخانه فولاد زرند ایرانیان) رسیده که به مصرف صنایع آن منطقه خواهد رسید.

صادق زاده گفت: این خط لوله کمکی باید به منطقه سیریز زرند نیز برای احداث یک مجموعه تولید کنسانتره سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی و فولاد بدست بخش خصوصی برسد.

او می گوید: اهداف اصلی این پروژه شامل گازرسانی به صنایع فولاد و نیروگاه برق، همچنین تقویت خطوط لوله ۱۲ اینچ گازدار موجود کرمان_زرند و پروژه گازرسانی به نیروگاه در حال احداث سیکل ترکیبی ۴۸۴ مگاواتی علی آباد زرند و کارخانه فولاد و دیگر صنایع منطقه زرند است.

او گفت: معدن سنگ آهن سادات سیریز با ذخایر غنی و به دنبال آن احداث کارخانه کنسانتره سنگ آهن صد درصد بومی که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار زرند گفت: با اجرای کامل پروژه تولید فولاد سیریز طی سال‌های آینده، گامی بلند در راستای تبدیل شدن شهرستان زرند به بزرگترین تولید کننده فولاد خاورمیانه برداشته می‌شود.

رهبر مقدم  رئیس اداره گاز زرند نیز گفت: تقریبا تمامی روستا‌های زرند و واحد‌های تولیدی و صنعتی که فاقد گاز بودند با همکاری فرمانداری شهرستان، بخشداران مرکزی و یزدان آباد، مدیر جهاد کشاورزی، رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و مدیر توزیع برق به طرق مختلف مجوز گازرسانی اخذ شده است و در مرحله نقشه برداری و تهیه مدارک جهت انجام مناقصه هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به روستا‌های ده عباس، رحمت آباد، چاه غلامعلی، حصن آباد، دهزوییه، لرد دشتخاک، باب هوتک، داربیدخوان و خصوصا واحد‌های تولیدی مرغداری و دامداری در این مناطق گفت.

او گفت: در سال آینده با گازرسانی مناطق مذکور، گازرسانی شهرستان زرند در بخش‌های مختلف شهری، روستایی و همچنین واحد‌های صنعتی و تولیدی به عنوان اولین شهرستان استان کرمان به مرز ۹۹ درصد خواهد رسید.

 از زحمات و تلاش‌های جهادگونه و یک ساله “محمدرضا رهبر مقدم” رئیس پیشین شرکت گاز شهرستان تجلیل و “اردشیر سلطانی نژاد” با حکم منوچهر فلاح مدیر عامل شرکت گاز استان به عنوان رئیس جدید این شرکت معرفی شد.
انتهای پیام/ح




گازرسانی زرند به ۹۸ درصدنزدیک شد

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? گازرسانی زرند به ۹۸ درصدنزدیک شد