گازرسانی به روستاهای گلباف کرمان در دست پیگیری است

کرمان-فت فتو- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: گازرسانی به بخش گلباف به جز سه روستای کشیت، نسک و حرمک به اتمام رسیده که با توافق مدیر گاز استان مقرر شد گازرسانی به این روستاها از ابارق در دستور کار قرار گیرد. به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی […]

کرمان-فت فتو- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: گازرسانی به بخش گلباف به جز سه روستای کشیت، نسک و حرمک به اتمام رسیده که با توافق مدیر گاز استان مقرر شد گازرسانی به این روستاها از ابارق در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، دکتر محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به بخش گلباف شهرستان کرمان با بیان اینکه در جلسه شورای اداری تصمیمات بسیار خوبی در این زمینه اتخاذ شد، اظهار کرد:مجوزهای مربوط به خطوط انتقال گاز به این روستاها تا پایان خردادماه از طریق وزارتخانه نهایی می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: نخستین مساله درباره مسکن روستایی است و توافق شد برای بخشی از مسکن ها در حوزه طرح هادی که برای نوسازی و ساخت و ساز نیازمند مجوز و با منابع طبیعی در تعارض بوده با توافق مدیرکل منابع طبیعی طی دو هفته آینده جلسه ای برگزار و مساله حل شود.

پورابراهیمی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال تصریح کرد: موافقت شده  متقاضیان اشتغال پایدار براساس خوداشتغالی از طریق اعطای وام های قرض الحسنه با سقف ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی پیگیری و متقاضیان به بخشداری مراجعه کنند.

نماینده کرمان و راور در مجلس بیان کرد: در بخش کشاورزی نیز مجوز سه چهار طرح مهم کشاورزی پیگیری خواهد شد و امیدواریم در سال جدید شاهد تحولات بسیار خوبی در اشتغال در بخش کشاورزی گلباف باشیم.

پورابراهیمی اظهار داشت: در بخش صنعت و معدن با توجه به توافق با ایمیدرو، قرار است عملیات اکتشافی از همه پهنه های معدنی گلباف آغاز شود و با مطالعات به دست آمده، در برنامه زمان بندی امکان سرمایه گذاری را در این بخش فراهم کنیم.

وی گفت: در حوزه میراث فرهنگی نیز با توجه به جاذبه ها و ظرفیت های مهم بخش گلباف، از طریق همکاری مشترک با مجموعه میراث فرهنگی اشتغال پایدار از طریق بوم گردی و شرکت های گردشگری فعال در منطقه پیگیری‌ها ادامه یابد.

وی بیان کرد: در بحث فضای آموزشی نیز مقرر شد اولویت ها بررسی و برای افزایش سرانه مدارس و تکمیل پروژه های قبلی جمع بندی ارائه تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: امروز چمن مصنوعی روستاهای جوشان و کشیت به بهره براری رسید و با استفاده از ظرفیت خیران و بخشداری در حوزه ورزش کارهای خوبی دنبال می شود؛ همچنین قرار است مجموعه ورزش های ساحلی را در حوزه های مختلف دنبال کنیم.

پورابراهیمی اظهار داشت: تصمیم‌های خوبی برای درآمدهای پایدار شهرداری گلباف اتخاذ شده و مباحث اقتصادی را در این زمینه پیگیری می کنیم.
وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان با توافق رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مقرر شد حضور پزشکان متخصص در شهر گلباف از یک ماه آینده عملیاتی شود و تعداد روزهای ارائه خدمات پزشکان در روستاها نیز افزایش یابد.

وی افزود: همچنین قرار است پایگاه اورژانس جاده‌ای در سه راهی بین حرمک، نسک و کشیت فعال شود که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.




گازرسانی به روستاهای گلباف کرمان در دست پیگیری است

منبع: ایرنـا
? گازرسانی به روستاهای گلباف کرمان در دست پیگیری است